Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką podsumowuje tegoroczną edycję Bizneswoman Roku

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką podsumowuje tegoroczną edycję Bizneswoman Roku, największego i najstarszego w Polsce konkursu, w którym od 14 lat nagradzane są polskie przedsiębiorczynie, a także liderki i liderzy firm, działających na rzecz równości, różnorodności i włączania. Z badań wynika, że mimo że połowa polskich firm zna pojęcie różnorodności, zaledwie 3 proc. stworzyło strategię zarządzania nią w swoim przedsiębiorstwie.

Czytaj więcej

Różnorodność w organizacji – co drugi badany zwróci na nią uwagę, wybierając miejsce pracy

Wraz ze zmianami społecznymi w naszym kraju, z roku na rok rośnie znaczenie różnorodności w firmach. Już co drugi kandydat do pracy będzie analizował aspekty związane z DEI[1] (ang. Diversity, Equity, Inclusion), wybierając potencjalne miejsce zatrudnienia. Najważniejszym elementem różnorodności dla 35% Polaków jest równość płci – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Wedel. Niestety, nie wszystkie organizacje odpowiadają na tę potrzebę – co trzeci pracownik nie dostrzega w swoim miejscu pracy żadnego przejawu różnorodności, a 6 na 10 firm w ocenie pracowników nie jest przystosowana do zatrudniania osób z niepełnosprawnościami.

Czytaj więcej

Analiza danych Premier League z ostatnich 20 lat pokazuje, że drużyny bardziej zróżnicowane międzynarodowo osiągają lepsze rezultaty.

Globalna firma HR Deel wspólnie z doświadczonym statystykiem piłkarskim, Jonnym Blainem, przeanalizowała wyniki Premier League od początku XXI wieku. Celem było ocenienie, w jakim stopniu międzynarodowa różnorodność, gole i osiągnięcia zespołu idą ze sobą w parze. Badania dowodzą, że zatrudnianie talentów z różnych krajów jest receptą na sukces – zarówno w sporcie, jak i biznesie.

Czytaj więcej

Rynek IT reaguje na niestabilną sytuację na świecie

Spowolnienie gospodarcze oraz niepewna sytuacja geopolityczna powodują, że firmy technologiczne poszukują nowych źródeł przychodów oraz decydują się na restrukturyzację zatrudnienia w celu redukcji kosztów. Taką decyzję podjęło również Sabre Corporation.

Czytaj więcej

Typowe błędy managerów, czyli jak (nie)zarządzać zespołem? 

Rola managera w firmie jest kluczowa dla efektywności organizacji i zadowolenia pracowników. Menedżerowie są odpowiedzialni za zarządzanie zespołami i osiąganie wyznaczonych celów. Niestety, wiele firm zaniedbuje szkolenia menedżerskie, co prowadzi do popełniania błędów w efektywnym team managemencie.

Czytaj więcej

Systemy MES - dla kogo są dedykowane?

Systemy MES (Manufacturing Execution Systems) zyskują coraz większą popularność w dziedzinie zarządzania produkcją. Są to zaawansowane technologicznie narzędzia, które pomagają optymalizować procesy produkcyjne oraz automatyzować produkcję. Czy jednak są one odpowiednie dla każdego przedsiębiorstwa?

Czytaj więcej

To spotkanie mogło być mailem...Wyniki badania 2023

Prawie połowa Polaków podczas spotkań w pracy zajmuje się czymś innym, a 27% w ogóle nie widzi ich sensu. Nie znaczy to jednak, że wyjątkowo nie cierpią spotkań — 62% przyznaje, że je lubi. Z drugiej strony ⅓ sądzi, że są one stresujące (w tym ponad połowa najmłodszych badanych) i nudne, a 23%, że są przez nie mniej produktywni.

Czytaj więcej

Pracownicy w zadyszce. W ramach podwyżki oczekują dopłat i wsparcia zdrowotnego.

Stres i nadmiar zadań odbijają się na zdrowiu i nawykach żywieniowych pracowników. Praca zdalna czy hybrydowa nie zawsze ułatwia dbanie o regularne posiłki. Ci, którzy natrafiają na trudności, wskazują na niewyraźne granice między pracą a odpoczynkiem oraz brak czasu z powodu obowiązków domowych. Doskwiera też ograniczony kontakt ze współpracownikami. Aż 83% badanych uważa, że wspólne posiłki pomagają w integracji
i sprzyjają lepszej atmosferze, ale tylko 20% ma często ku temu okazję. Tak wynika
z najnowszego raportu Sodexo Benefits and Rewards Services Polska „Bez zadyszki. Jak zadbać o zdrowie pracowników i finanse w organizacji?”. Zdaniem pracowników regularne dofinansowanie posiłków pozwala zatroszczyć się o dietę (61%) i więcej zaoszczędzić (77%). Tymczasem ponad połowa (56%) badanych pracodawców wciąż nie wie, że taki benefit wiąże się z korzyściami podatkowymi dla firmy. 

Czytaj więcej

Czy warto pozycjonować stronę? Co można zyskać?

Pozycjonowanie strony jestem jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, które służy zwiększeniu popularności witryn w popularnej wyszukiwarce. Jest to proces długi, jednak w szerszej perspektywie czasu może dać spektakularne efekty. Co zatem można zyskać, decydując się na pozycjonowanie strony? Podpowiadamy.

Czytaj więcej

Samoobsługowy punkt kasowy dla Twojej firmy

Rozwiązania samoobsługowe w płatnościach bezgotówkowych to kolejny krok w rozwoju technologii. Brak kosztów obsługi kasowej, mniejsze kolejki i elastyczność - to tylko niektóre z zalet, jakie niesie ze sobą Opłatomat. Dowiedz się więcej na temat samoobsługowych punktów kasowych dla Twojej firmy.

Czytaj więcej

The Best of Wellbeing 2022 – nowy termin zgłoszeń do konkursu

Zespół Wellbeing Institute informuje, że przedłużył termin nadsyłania zgłoszeń do konkursu
„The Best of Wellbeing 2022” do 9 stycznia 2023 r. Zmiana ta pomoże jeszcze większej liczbie firm wziąć udział w konkursie i podzielić się ze światem dobrymi praktykami z obszaru wellbeingu.

 

Czytaj więcej

Małe firmy szukają sposobów, by zmotywować pracowników

Aż 42% badanych pracowników małych firm (liczących do 100 osób) przyznaje, że rozgląda się za lepiej płatną pracą. 70% podkreśla, że musi szukać oszczędności w domowym budżecie, by starczyło pieniędzy na wszystkie opłaty i niezbędne potrzeby – tak wynika z badania Sodexo Benefits and Rewards Services Polska „Potrzeby pracowników 2022". Kryzys odciska piętno na firmach, które muszą liczyć się z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności. W szczególnie trudnym położeniu znalazły się małe przedsiębiorstwa. Już teraz z jednej strony walczą o to, żeby utrzymać się na rynku,  z drugiej - muszą stawić czoło presji podwyżkowej, a w przyszłości zadbać o to, by specjaliści nie odeszli do większych firm, skuszeni wyższymi zarobkami i rozbudowanymi pakietami świadczeń pozapłacowych.

Czytaj więcej

7 na 10 firm uważa, że ich managerowie nie będą w stanie poprowadzić swoich organizacji ku przyszłości

Budowanie przywództwa jest bardzo istotnym wyzwaniem dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości, lokalizacji czy branży. W świecie dynamicznych zmian, liderzy pozostają pod nieustanną presją, zmieniły się także wymagania wobec ich umiejętności i zachowań. Jakich kompetencji organizacje oczekują od managerów? W jaki sposób liderzy powinni prowadzić swoje zespoły, by osiągnąć sukces? O tym w opracowaniu ManpowerGroup Talent Solutions „Leading with Impact. Znaczące Przywództwo”.

Czytaj więcej

Jak być dobrym pracodawcą dla osób z niepełnosprawnościami?

Coraz więcej słyszymy o szeroko pojętej dostępności, o rynku pracy bez barier. Firmy starają się w swojej kulturze organizacyjnej pamiętać o inkluzywności działań i tworzyć środowisko otwarte na różnorodność, przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami. Jak im się to udaje? Jak dostępność wygląda w praktyce?

Czytaj więcej

D&I CHANGEMAKERS czyli biznes w poszukiwaniu wartości

W ciągu kilku ostatnich lat podejście do zarządzania różnorodnością mocno ewoluowało, przechodząc długą i wyboistą drogę od niekiedy utopijnych założeń, do żmudnych wysiłków nad wypracowaniem systemowych rozwiązań. Dziś biznes ma już raczej za sobą etap przekonywania: dbajmy o różnorodność i włączenie, budujmy przynależność, bo wpływa na poczucie bezpieczeństwa, wzmacnia kreatywność, sprzyja innowacjom. Ta praca ciągle trwa, ale skala działań uświadamiających zrealizowanych w globalnych organizacjach - adaptujących swoje polityki na lokalny grunt i budujących otwarte miejsca pracy - jest nie do przecenienia. Także w kontekście społecznym, przenoszącym zachowania i postawy poza korporacje.

Czytaj więcej

Nie ma sensu budowanie innowacyjnej kultury organizacyjnej Zmieńmy „zwykłych” pracowników w innowatorów rozwiązujących codzienne problemy w firmie

„Innowacyjna kultura organizacyjna” brzmi dumnie, tylko czy spełnia swoje zadanie? Cel innowacji jest prosty – zwiększyć konkurencyjność oraz zyski firmy. To nie miły dodatek do firmy tylko konkretna wartość. Jak projektować takie innowacje? „Zamiast tworzyć szumnie brzmiące rozwiązania, skoncentrujmy się na naszych pracownikach. Nauczmy ich w nieszablonowy sposób rozwiązywać codzienne problemy” – podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, strateg i trener innowacji.

Czytaj więcej

Eksperci alarmują: Trzeba zmienić definicję mobbingu, żeby ofiary w końcu zaczęły dochodzić swoich praw

Eksperci postulują, że należy zmienić przepisy i definicję mobbingu, bo trudno go udowodnić przed sądem. Z tego powodu ofiary rzadko decydują się na dochodzenie swoich praw. Ale obecnie w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej nie są prowadzone prace, które miałyby na celu zmianę kodeksowej definicji tego zjawiska. Tymczasem prawnicy zwracają uwagę na to, że wystarczyłoby nawet, aby w samej definicji zamiast przecinka został wstawiony wyraz „lub”. To już sporo by zmieniło. Eksperci dodają też, że dzisiaj zdecydowanie łatwiej jest dowieść fakt molestowania niż mobbingu. Ponadto z ich praktyki wynika, że pozwy przeważnie wytaczają firmom sami mobberzy, by odwrócić sytuację na swoją korzyść, co wydaje się dość dziwną, ale często skuteczną linią obrony.

Czytaj więcej

People Social Responsibility (PSR) – nowy wymiar społecznej odpowiedzialności

Autonomia i poczucie wpływu, a także możliwość realizowania swoich pomysłów – nie tylko związanych z pracą, ale również tych, które odpowiadają na konkretne problemy społeczne: tego coraz częściej szukają pracownicy u swoich obecnych oraz potencjalnych pracodawców. Wie o tym wrocławska firma IT Trans.eu, która działania CSR (Corporate Social Responsibility) opiera przede wszystkim na inicjatywach oddolnych PSR (People Social Responsibility). To autorskie podejście, w którym główną rolę odgrywa zaangażowanie pracowników.

Czytaj więcej

Jak platformy cyfrowe otwierają nas na różnorodność i budują wrażliwość biznesu

Platformy cyfrowe i portale społecznościowe zdominowały naszą komunikację indywidualną i organizacyjną. Wirtualne aktywności wrastają w funkcjonowanie biznesu, stają się filarem strategii brandingowych i ważną płaszczyzną porozumiewania się. Co więcej, są katalizatorem i aktywatorem istotnych zjawisk społecznych. Czy jako biznes zauważamy te procesy, potrafimy wykorzystać ich potencjał i unikać zagrożeń?

Czytaj więcej

W Polsce coraz więcej osób popełnia samobójstwa – czy firmy wiedzą, jak reagować?

Z doświadczenia i obserwacji wiemy, że nie wszyscy rozpoznają u siebie napięcie i stres, nie każdy rozpoznaje u siebie objawy zaburzeń depresyjnych. Często dopiero zmiany w zachowaniu – senność lub brak snu, sięganie częściej po cukry proste, irytacja i kłótliwość, informacje zwrotne o naszym zachowaniu od innych, są dla nas sygnałem, że coś się z nami dzieje. Zdarza się więc często, że nie tylko nie zauważamy u siebie sygnałów ciągłego pobudzenia czy lęku, bo jesteśmy w wirze zadań, ale też zaprzeczamy temu, co się z nami dzieje.

Czytaj więcej

Siła biznesu tkwi w różnorodności. Jak budować międzynarodowy team?

Diversity is the key. Dzisiaj polskie firmy nie zastanawiają się nad tym, czy warto postawić na różnorodność. Liczne badania i raporty oraz doświadczenia nie tylko tych największych korporacji nie pozostawiają wątpliwości. Marki, które z powodzeniem wdrożyły model tworzenia „idealnego” środowiska pracy oparty na inkluzywności, zyskały sposób na zwiększenie efektywności w biznesie, a także employer brandingowe narzędzie do dbania o zespół. Dlatego dzisiaj nie pytamy „czy warto”, ale przede wszystkim, jak to zrobić. W jaki sposób budować strukturę organizacyjną, złożoną ze zróżnicowanych kulturowo ludzi, których dzielą tysiące kilometrów? O wyzwaniach przy tworzeniu międzynarodowego teamu opowiadają praktycy, którzy na co dzień mierzą się z tym strategicznym zadaniem w swoich firmach.

Czytaj więcej

Jak usprawnić procesy związane z obsługą social mediów w firmie?

Ważnym elementem rozwoju i skalowanie biznesu jest usprawnianie procesów. Pozwala ono zaoszczędzić środki, skrócić czas realizacji i zoptymalizować sposób działania przedsiębiorstwa. Jednym z ważnych procesów jest też obsługa social mediów, jako ważnego kanału kontaktu z klientami i innymi partnerami. 

Czytaj więcej

Cyfrowe biuro

Termin „home office” może odnosić się do wielu rodzajów działalności, mimo że głównie kojarzy się z pracą biurową. Jednak obecnie nawet taksówkarze, kosmetolodzy czy stolarze korzystają z udogodnień oferowanych przez Internet – zamawiają towar i kontaktują się z klientami online. Cyfrowe biuro będzie w ich pracy przydatnym narzędziem.

Czytaj więcej

Różnice kulturowe a kultura korporacyjna

Współczesny świat jest wielką siecią współzależności, a największe firmy na całej jego powierzchni. Wielokulturowość zespołów może działać korzystnie, ale może być też źródłem problemów. Uświadomienie sobie różnić kulturowych jest pierwszym krokiem do budowy zdrowych i przyjaznych relacji. 

Czytaj więcej

Chinosy męskie – na jakie materiały stawiać latem?

Są takie części garderoby, które powinny być w szafie każdego mężczyzny. Jedną z nich są chinosy. To uniwersalne spodnie sprawdzające się zarówno do codziennych, jak i nieco bardziej odświętnych strojów. Spodnie typu chino szyje się z różnych materiałów, jakie będą najlepsze latem?

Czytaj więcej

Nie kontrola, a zaufanie

O wyzwaniach, z jakimi muszą mierzyć się menedżerowie zarządzający zespołami rozproszonymi oraz o sposobach radzenia sobie z kierowaniem personelem w nowej rzeczywistości opowiada Maciej Kabaciński, szef Pionu HR w firmie Quercus, specjalizującej się we wdrożeniach rozwiązań SAP w obszarze HR.

Czytaj więcej

Niepokój liderów. Co dzięki pandemii wiemy o dobrym i złym przywództwie?

Świadomość lęku pracowników, „obejmowanie” go, dzielenie się swoim niepokojem i zarządzanie nim, przekonanie, że w trudnej sytuacji jesteśmy razem, słuchanie i wyjaśnianie, świadomość posiadania niepełnej wiedzy na dany temat… lub wypieranie strachu, odcinanie się od zespołu i zamykanie się we własnym gabinecie – to dwa scenariusze i style zarządzania przywódców, dla których lockdown i pandemia COVID-19 stały się czasem weryfikacji ich menedżerskich umiejętności. Komentarz Jacka Santorskiego

Czytaj więcej

Zarządzanie poprzez otwartą organizację - Twoi pracownicy mają potencjał, o który nawet ich nie podejrzewasz

Świat się zmienił i nadal zmienia. Jesteśmy coraz bardziej cyfrowi, żyjemy w połączonym cyfrowo świecie. Liderzy biznesowi doskonale rozumieją już, że cyfrowa transformacja ma kluczowe znaczenie do tego, aby firmy się rozwijały i osiągały trwałe sukcesy.  Wiele jednak zależy od podejścia kadry zarządzającej, kultury współpracy i przejrzystych dla wszystkich członków organizacji procesów.

Czytaj więcej

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.