Cyfrowe biuro

Zarządzanie, Trendy

Termin „home office” może odnosić się do wielu rodzajów działalności, mimo że głównie kojarzy się z pracą biurową. Jednak obecnie nawet taksówkarze, kosmetolodzy czy stolarze korzystają z udogodnień oferowanych przez Internet – zamawiają towar i kontaktują się z klientami online. Cyfrowe biuro będzie w ich pracy przydatnym narzędziem.

Era biur cyfrowych

Do niedawna możliwość pracy zdalnej dotyczyła w Polsce jedynie wybranych zawodów, korporacji i wyższych stanowisk. Jednak 2020 rok zmienił tę sytuację, a wielu właścicieli firm uznało, że mogą dużo zyskać, umożliwiając swoim pracownikom pracę z domu.

Dzisiaj nastały czasy biur cyfrowych, które często znajdują się w… laptopie lub smartfonie. Nie tak dawno, bo raptem 15-20 lat temu standardem było biuro pełne teczek i segregatorów. Obecnie zamiast tradycyjnego biura wiele osób pracuje z domu, we własnym lub firmowym laptopie mając wszystko to, co niezbędne. 

Rozwój e-commerce

Sklep internetowy jest niezbędny niemal dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie od tego, czy prowadzi on lokalną małą firmę, salon kosmetyczny, sklep odzieżowy czy agencję reklamową. Widoczność w sieci jest równie ważna dla każdego z właścicieli firm. Podstawą jest zatem cyfrowe biuro – komputer podłączony do Internetu, aplikacje i programy. Czasy pandemii sprawiły, że wiele branż przeniosło się do świata online lub rozwinęło tam swoją działalność. W ten sposób można zrealizować już większość usług, odbyć konsultacje z lekarzem czy załatwić sprawy urzędowe. 

Przedsiębiorcy zrozumieli, że muszą odpowiedzieć na potrzeby klientów i dostosować się do ich cyfrowych nawyków. Nie chodzi jedynie o sklepy internetowe, ale też możliwość zrealizowania różnych spraw czy zapisania się na usługi – jak strzyżenie, zabiegi pielęgnacyjne czy konsultacje. 

Jak zorganizować biuro cyfrowe?

By jednak cyfrowe biuro dobrze funkcjonowało, należy zadbać o odpowiednie narzędzia. Podstawą jest dobrze zabezpieczony komputer – szybki, z dobrym dyskiem SSD, niezawodny. Warto też wybrać serwis IT, który pomoże od razu w razie problemów – dotyczy to nie tylko dużych korporacji, ale też małych i średnich firm. Nie każda z nich posiada własny dział IT czy informatyka na pokładzie. 

Tymczasem awaria to zwykle przestoje w pracy, co może wiązać się z opóźnieniami w realizacji zlecenia i stratą klientów. Mało kto potrafi sam naprawić sprzęt, mimo że prowadzenie własnej działalności wymaga od nas wielozadaniowości. Właśnie dla takich osób z sektora MŚP dedykowane są usługi Orange dla Firm. To pomoc zarówno w organizacji mobilnego biura, jak i jego obsługi w razie problemów informatycznych. 

Po więcej informacji zapraszamy tutaj: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/firma-online/praca-bez-wychodzenia-z-domu-cyfrowe-biuro/

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.