Jak usprawnić procesy związane z obsługą social mediów w firmie?

Zarządzanie, Trendy

Ważnym elementem rozwoju i skalowanie biznesu jest usprawnianie procesów. Pozwala ono zaoszczędzić środki, skrócić czas realizacji i zoptymalizować sposób działania przedsiębiorstwa. Jednym z ważnych procesów jest też obsługa social mediów, jako ważnego kanału kontaktu z klientami i innymi partnerami. W naszym artykule przypominamy z jakich względów istotny jest ten proces. Wskazujemy, które elementy związane z obsługą social mediów można usprawnić oraz przedstawiamy popularne rozwiązanie w tym zakresie.

Social Media – jako ważny kanał kontaktów z klientami

Wszyscy w social mediach spędzamy coraz więcej czasu. Służą one nam nie tylko do kontaktu ze znajomymi czy oglądania content twórców internetowych. Dla wielu internautów są podstawowym kanałem kontaktu i zdobywania informacji i interesujących ich produktach i usługach. Z tego też względu każda firma powinna być tam obecna. Oczywiście świat social mediów jest coraz bardziej zdywersyfikowany i złożony z wielu platform: facebook, instagram, tik tok, snapchat, twitch, etc. Nie musimy być obecny na wszystkich platformach. Ale z pewnością jeśli na której z nich są nasi potencjalni klienci nie może nas też tam zabraknąć. Z prostego powodu. Oni będą tam właśnie szukać informacji o nas i kontaktu. A dla nas to świetna okazja by poznali nas bliżej, pokochali naszą markę a nawet zakupili nasze produkty czy usługi.

Kluczowe procesy związane z obsługą social media

Obsługa social mediów z perspektywy obecnej w nich firmy wiąże się z trzema podstawowymi procesami. Pierwszy i najważniejszy z nich to publikowanie treści. Nie wystarczy założyć tylko profil i umieścić podstawowe informacje o sobie. Social medi to przede wszystkim platforma służąca komunikacji. Stąd każda firma musi na bieżąco publikować istotne dla niej i jej odbiorców treści. To pierwszy proces jaki powinniśmy zaplanować i zautomatyzować.

Publikowanie treści będzie też rodzić interakcje z użytkownikami platformy. Ich komentarze, pytania czy wiadomości nie mogą pozostać bez odpowiedzi. Inaczej szybko ich stracimy. Co więcej, nasze odpowiedzi powinny być precyzyjne, szybkie i służące naszym odbiorcom. Cały proces komunikacji i interakcji w social mediach z użytkownikami to kolejne zadanie do zautomatyzowania i zaplanowania.

W końcu jeśli chcemy by social media były też źródłem sprzedaży i wspierały nasz biznes musimy analizować naszą obecność i wyciągać wnioski. A danych jakie możemy analizować jest wiele: ilość obserwujących, ilość interakcji, zasięg naszych treści, konwersja treści na ruch na naszej stronie i sprzedać. Analityka to trzeci i jeden z najważniejszych elementów usprawniania procesów związanych z social mediami w firmie.

Sprawdzone narzędzia do obsługi social mediów

Jednym z ciekawszych rozwiązań na rynku, służących zarządzaniu i optymalizacji naszych social mediów jest platforma napoleoncat.com. To narzędzie, które pozwala z jednego miejsca publikować treści, moderować je i analizować. Daje też możliwość zarządzania wszystkimi interakcjami z naszymi treściami, odpowiadania na komentarze i wiadomości. Rozwiązanie to integruje, aż 7 platform social mediowych i posiada rozwiązania dopasowane do potrzeb każdej z firm. Na ten stronie https://napoleoncat.com/pl/dla-twojej-firmy/male-i-srednie-firmy/ znajdziecie informację o ich ofercie dla małych i średnich firm.

 

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.