Rynek pracownika stał się faktem, nieustanna walka o kandydatów do pracy nie dziwi już rekruterów. W nowych czasach, to kandydat do pracy stawia warunki pracodawcy.
Wskaźniki dla rekruterów nie są optymistyczne.
76% prezesów uważa, że największym zagrożeniem dla biznesu jest brak ludzi z odpowiednim zestawem kompetencji wg badania CEO Survey PwC)
28% rekruterów nie jest zadowolonych z obecnych źródeł pozyskiwania kandydatów i szuka nowych (Global Recruiting Trends 2016 LinkedIn)
70 dni- tyle wynosi średni czas poszukiwania kandydata (badania kariera.pl)
do 70% wzrasta współczynnik aplikacji na ogłoszenie, jeśli zawiera widełki płacowe… (badania kariera.pl)
Proces rekrutacji przypomina proces sprzedaży
Prezentujemy ofertę pracy i przystępujemy do negocjacji. Od wyniku zależy, czy kandydat zasili nasz zespół, czy konkurenta rynkowego.
Jak więc pozyskać cennych kandydatów dla swojej organizacji?
Czy istnieje przepis na skuteczny proces rekrutacyjny niezależnie od branży? Jak wyróżnić swoją markę wśród innych w przyciąganiu talentów? Jak usprawnić proces pozyskiwania pracowników? Z jakich narzędzi korzystać? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Eksperci branży HR w Raporcie HRPolska.pl.
Wojna o talenty trwa
Jedno jest pewne, kreatywność to obecnie podstawowa kompetencja rekrutera.
Aby wyprzedzić konkurencję, należy postawić na nieszablonowe podejście do procesu rekrutacji. Niestandardowe i nowatorskie sposoby dotarcia do kandydatów jak hackathony, wypierają nudne standardowe rozmowy kwalifikacyjne. W ostatnim czasie pojawiło się wiele ciekawych narzędzi, które mają za zadanie ułatwić pracę rekruterów. Firmy już całkiem śmiało wykorzystują sztuczną (AI) i nowoczesne rozwiązania IT. Przyszłość to synergia człowieka z technologią. Na naszych oczach dokonuje się Rewolucja 4.0 – transformacja cyfrowa w obszarze HR. Czy pożre rekruterów, czy będzie stanowić nieocenione wsparcie?
Pobierz i dowiedz się więcej: Survival Rekrutera_Raport HRPolska.pl