Home office – jak stworzyć w domu funkcjonalne biuro

HR, Czytelnia

Niezależnie od tego, czy jesteś freelancerem, czy pracujesz zdalnie dla firmy – jeśli home office ma się udać, musisz wygospodarować odpowiednie miejsce. Praca z łóżka lub kanapy może wydawać się kusząca, jednak na dłuższą metę nie jest to komfortowe rozwiązanie. Jak urządzić biuro w swoim mieszkaniu?

W ostatnim czasie praca zdalna stała się bardzo popularna. Można wykonywać ją zarówno na etacie, jak i prowadząc własną działalność. Jednak mieszkanie jest przestrzenią dość ograniczoną. Szczególnie kiedy trzeba zaaranżować stanowisko pracy, ustawić niezbędny sprzęt oraz liczne pojemniki na dokumenty. Nawet na niewielkim metrażu można stworzyć takie miejsce. Sprawdź, jak to zrobić!

Znajdź miejsce, w którym ustawisz pojemniki na dokumenty

Każda praca wiąże się z generowaniem różnej dokumentacji. Mogą to być np. umowy, faktury i rachunki oraz dokumenty podatkowe, a także inne pisma związane z prowadzoną działalnością. Odpowiednie ich przechowywanie pozwala uniknąć wielu stresów i kłopotów w przypadku kontroli. Dlatego pierwszym krokiem w organizacji home office jest znalezienie odpowiedniego miejsca, w którym stanie kuweta na dokumenty. Nie muszą się one znajdować w bezpośredniej okolicy stanowiska pracy, jednak warto trzymać je wszystkie w jednym, łatwo dostępnym miejscu. Funkcjonalne kuwety na dokumenty z pewnością ułatwią utrzymanie porządku.

Wybierz wygodne siedzisko biurowe

W zależności od rodzaju wykonywanej pracy, warto wybrać odpowiedni model fotela biurowego. Powinien on mieć ergonomiczny kształt, który pozwala utrzymać prawidłową postawę ciała. To ważne szczególnie dla osób, które przez wiele godzin wykonują pracę siedzącą. Dostępne są proste taborety, niewielkie oraz bardziej rozbudowane fotele czy innowacje takie jak klęczniki oraz piłki do siedzenia. Istnieją także zwolennicy pracy na stojąco. Konkretny rodzaj warto wybrać, uwzględniając swoje potrzeby i preferencje. Mnogość dostępnych modeli ułatwi też dostosowanie siedziska do stylizacji pomieszczenia.

Odpowiednie biurko

W zależności od ilości miejsca, którą dysponujesz oraz potrzeb wynikających z wykonywanego zajęcia, możesz zdecydować się na:

  • duże, pojemne i funkcjonalne biurko,
  • stół, na którym zmieścisz laptopa i kubek z kawą,
  • niewielki, składany blat, który możesz schować po skończeniu pracy.

Obecnie dostępnych jest wiele rozwiązań, które można zastosować nawet w bardzo małym mieszkaniu. Dobrze dobrane, ergonomiczne biurko powinno umożliwiać wygodne wykonywanie obowiązków. Musi mieć odpowiednią wysokość oraz być stabilne. Warto także wybierać materiały, które są odporne na uszkodzenia i ułatwiają utrzymanie czystości.

Oddziel miejsce pracy od strefy relaksu

Idealnym rozwiązaniem byłoby posiadanie oddzielnego pomieszczenia, wtórym można zorganizować funkcjonalny gabinet. Jednak, jeśli nie jest to możliwe, postaraj się w inny sposób zarysować granicę między strefą domową a miejscem pracy. Można to zrobić za pomocą różnych ścianek, rolet, kotar lub konstrukcji z lameli. Jeśli nie chcesz wprowadzać w mieszkaniu trwałych zmian, granice możesz wyznaczyć także wysokim kwietnikiem czy regałem. Taka organizacja przestrzeni ułatwia skupienie się w pracy i wypoczynek w czasie wolnym.

 

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.