Pracodawcy w pandemii stawiają na nowe technologie - raport “Candidate & Employee Experience"

Patronat medialny

2020 był rokiem, który pokazał, że szybciej i lepiej w nowych realiach odnaleźli się pracodawcy, którzy byli już technologicznie zaawansowani. Organizacje, które postawiły na nowe technologie zdecydowanie lepiej radziły sobie w pracy w rozproszonych zespołach i procesach HR. W 2021 wdrożenie nowoczesnych technologii w firmach zapewne jeszcze tylko przyspieszy. 

Technologia zmienia reguły gry...

Stawianie na technologię w czasach pandemii to dobry kierunek. Potwierdza to badanie, przeprowadzone przez Kantar na zlecenie HSBC, wśród zarządzających firmami z 2 600 organizacji, rozsianych po 14 krajach i terytoriach. Odpowiedzi ankietowanych nie pozostawiają złudzeń. Menedżerowie wskazują właśnie na technologię, jako na jedną ze strategii uczynienia swojego biznesu bardziej odpornym na takie zawirowania jak pandemia. Po ostatnich doświadczeniach 94 proc. ankietowanych stwierdziło, że trudne sytuacje jasno pokazują, jak firma może wykorzystać technologię, żeby ulepszyć swoją działalność.

…także w rekrutacji

Rok 2021 to czas transformacji cyfrowej, w której pierwsze skrzypce będzie grała technologia, mająca bezpośredni wpływ na procesy biznesowe, także w obszarze HR czy employer brandingu.

Zespoły odpowiedzialne za rekrutację, employer branding oraz komunikację wewnętrzną mają do dyspozycji pełen wachlarz narzędzi digitalowych, które nie tylko ograniczają koszty, skracają czas wykonywania zadań, pomagają realizować KPI, ale także pokazują wymierne efekty często niezauważanej, a niezwykle istotnej pracy - komentuje Łukasz Biedulski, CEO Hypercare.io.

Jak to robią najlepsi pracodawcy?

Wdrożenie rozwiązań technologicznych, szczególnie w firmach, w których do tej pory nie wykorzystywano na co dzień technologii może być wyzwaniem. W odpowiedzi na ten problem powstał nasz casebook “Candidate & Employee Experience. Zobacz, jak topowi pracodawcy w Polsce budują wyjątkowe doświadczenia kandydatów i pracowników przy pomocy nowych technologii”. Wspólnie z topowymi markami pracodawców i ich ekspertami przygotowaliśmy przegląd praktyk budujących wyjątkowe doświadczenia kandydatów i pracowników z pomocą technologii w komunikacji. Takie marki, jak Orange, Asseco Poland czy PZU zgodziły się odkryć karty i pokazać, jak skutecznie i efektywnie budują zaangażowanie w komunikacji ze swoimi kandydatami i pracownikami - komentuje Biedulski.

POBIERZ RAPORT O BUDOWANIU DOŚWIADCZEŃ KANDYDATÓW I PRACOWNIKÓW 2020

Czy technologia zmieni nasz świat?

Wnioski płynące z przywołanych raportów potwierdzają, że w najbliższych latach wśród priorytetów pracodawców będzie rozwój narzędzi IT do komunikacji i zdalnego zarządzania procesami. Wielu z nich twierdzi, że utrzymanie tempa rozwoju zawdzięczają technologii. Jednak dopiero najbliższe lata pokażą, czy zapowiedzi rzeczywiście zostaną wcielone w życie i uczynią pracodawców bardziej stabilnymi w niepewnych czasach. Niezależnie jednak od tego, jaki procent pracodawców wcieli w życie zapowiadane plany, trend polegający na zwiększeniu poziomu zdigitalizowania coraz większej liczby procesów wydaje się być stały i pewny.

Drukuj artykuł
Patronem medialnym raportu jest HRPolska.pl

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.