W dniu 5 czerwca 2018r. w Warszawie odbyła się II edycja Kongresu Profesjonalistów HR. Tematem wydarzenia była Wielowymiarowość działu HR w kontekście realizacji celów biznesowych i efektywnej współpracy z Zarządem.
Kongres Profesjonalistów HR to jedyne na rynku wydarzenie o biznesowym charakterze kierowane do wszystkich osób zainteresowanych nowoczesnymi zagadnieniami HR. Grono zaproszonych prelegentów to osoby z dużym doświadczeniem w branży HR i odnoszące sukcesy biznesowe. Eksperci podzielili się swoim doświadczeniem i zainspirowali do wdrażania nowoczesnych rozwiązań w Działach HR. Podczas kongresu wystąpili min.: Grażyna Piotrowska-Oliwa, Joanna Malinowska-Parzydło, Karolina Słowik, Paulina Dziedziak, Irmina Gocan, Katarzyna Zadrożna, Barbara Zych, Jan Piętka.
Program Kongresu został zbudowany po wielogodzinnych konsultacjach z przedstawicielami branży HR, tak aby w pełni wpisywał się w potrzeby nowoczesnych organizacji.
Program Kongresu Profesjonalistów HR obejmował :
Część I: STRATEGIA I KOMUNIKACJA Z ZARZĄDEM
Perspektywa Zarządu kontra perspektywa Działu HR – jak zarządzać polityką personalną, aby realizowała cele biznesowe?
1). Czego CEO oczekuje od Działu HR – jak dynamiczne zmiany w świecie biznesu wpływają na redefinicję roli HR w oczach Zarządu? - Grażyna Piotrowska-Oliwa
2). Od Human Resources do Human Relations. Jak zbudować silną markę Działu HR wewnątrz organizacji? - Joanna Malinowska-Parzydło
Część II: PROJEKT HR I WDROŻENIE.
PANEL SPECJALNY: Jedno wyzwania – dwa podejścia
Jak firmy z różnych branż, o nieporównywalnych możliwościach organizacyjnych i finansowych podchodzą do wspólnych wyzwań stojących przed Działami HR?
1). Onboarding – jak efektywnie wdrożyć pracownika w nowe obowiązki i utrzymać wysoki poziom motywacji do pracy – case study na przykładzie Techland oraz Poczty Polskiej SA – Karolina Słowik i Paulina Dziedziak, Irmina Gocan
2.) Program poleceń pracowniczych jako recepta na rynek pracownika – jak wdrożyć efektywne mechanizmy zachęcania pracowników do polecania kandydatów i promowania marki pracodawcy – case study na przykładzie Allegro oraz firmy zatrudniające pracowników fizycznych – Jan Piętka
Część III: WYZWANIA I TRENDY HR w obliczu aktualnych wyzwań rekrutacyjnych – jak przygotować organizację do zatrudniania niedocenianych dotąd grup pracowników - millenialsów, pracowników dojrzałych, obcokrajowców – i przekonać biznes do niezbędnych zmian w zarządzaniu personelem?
1). Well-being pracowników – jak wdrożyć strategię holistycznego podejścia do potrzeb pracowników i przekonać do niej biznes? - Barbara Zych
2). Fun w pracy – jak stać się atrakcyjnym pracodawcą dla Zetek i Igreków? Tworzenie radosnego miejsca pracy na przykładzie AmRest - Katarzyna Zadrożna
3). Różnorodność w praktyce. Jak badania i strategia zmieniły komunikację McDonald’s jako pracodawcy, rozszerzyły grupę kandydatów i pozwoliły wygrać z rynkiem pracownika. - Anna Mikulska, Tomasz Polewczyński