2020 był rokiem ogromnych zmian i wyzwań dla wielu firm. Na pierwszy plan wysunęła się kwestia bezpieczeństwa i wsparcia pracowników w tym trudnym czasie. Praca zdalna, wdrożenie zasad bezpieczeństwa czy inna organizacja pracy mocno wpłynęły na wszystkich.
Ponownie nabrało znaczenia pojęcie employee experience, czyli sumy doświadczeń pracownika z pracodawcą poczynając od procesu rekrutacji, przez rozwój w firmie aż po odejście z organizacji. Zyskał na znaczeniu employer branding wewnętrzny. Dbałość o zadowolenie pracownika wysunęła się na pierwszy plan. Pojawia się pytanie: jak wpłynąć na dobrostan pracowników? Jaki benefit będzie atrakcyjny dla talentów?
Inspire – improve – relax, czyli czym przyciągnąć talenty?
Atrakcyjna marka pracodawcy przyciąga talenty, czyli pracowników wyjątkowych, o wysokich kompetencjach, zaangażowanych. To klucz do sukcesu biznesowego
i budowania przewagi konkurencyjnej firmy. Doświadczenia ostatniego roku, zmiany na rynku pracy oraz nowe wyzwania stojące przed organizacjami związane z utrzymaniem talentów, wyraźnie pokazują jak ważne jest świadomie zarządzanie doświadczeniem pracowników. Pracownicy są ambasadorami firmy na rynku. Dbając o pracowników, firma wpływa na ich zaangażowanie i buduje silną markę pracodawcy.
Ale żeby przyciągnąć wyjątkowych pracowników, trzeba im zaproponować coś atrakcyjnego. W zasadzie każde ogłoszenie zawiera informację o benefitach oferowanych po zatrudnieniu przez pracodawcę. Opieka medyczna, karta Multisport czy ubezpieczenie na życie to standard. Czym się wyróżnić? Pracodawca, może skorzystać z rozwiązania, jakim jest Inspiro - aplikacją mobilna, która umożliwia nielimitowany dostęp do wyselekcjonowanego katalogu pełnego treści audio od audiobooków (w tym superprodukcji), poprzez audio seriale, audycje, podcasty, medytacje prowadzone, jogę i ASMR. To wyjątkowa propozycja benefitowo-szkoleniowa dla pracowników nastawionych na rozwój zawodowy i osobisty. Użytkownicy mają nieograniczony dostęp do inspirujących, edukacyjnych i relaksacyjnych treści i mogą korzystać z aplikacji w dowolnym czasie – podczas dojazdu do pracy, podczas łączenia obowiązków zawodowych z opieką nad dziećmi (bajki i lektury), podczas weekendów i czasu wolnego. Jednocześnie to inwestycja pracodawcy w rozwój kompetencji pracowników (nauka języków obcych i pozycje biznesowe). Czyli rozwiązanie idealne, które wspiera employer branding wewnętrzny, wpływa na satysfakcję z pracy oraz wpływa na samodoskonalenie, poszerza horyzonty i rozwija kompetencje.
Work-life blending czyli idealne połączenie
Well-being to dziś jedna z kluczowych kompetencji organizacji, mające swoje podłoże w kulturze organizacyjnej. To nastawienie na człowieka i zrozumienie, że za wynikami finansowymi organizacji stoją zaangażowani pracownicy. To model kultury organizacyjnej dbającej o dobrostan pracownika. W ostatnim roku pracodawcy szczególnie docenili wartość człowieka w organizacji i znaczenie jego zdrowia psychicznego. Izolacja, praca zdalna, brak kontaktu ze współpracownikami spowodowały u wielu osób problemy natury psychicznej.
Coraz bardziej popularne podejście zachowania work-life- balance, ewoluowało w work-life blending. Pandemia wpłynęła na zacieranie się różnić między życiem zawodowym i prywatnym. Work-life blending to naturalne przenikanie się sfery prywatnej i zawodowej. Szczególnie odczuwają to pracownicy pracujący w formule home office. Dla takich osób aplikacja Inspiro może być bardzo ciekawym rozwiązaniem.
Najnowsze badania podkreślają znaczenie dopasowanych benefitów do potrzeb pracowników. Benefitów, które będę wspierać dobrostan pracownika, pomagać w zachowaniu równowagi i zdrowia psychicznego. Jednocześnie ważne jest elastycznie podchodzenie do kwestii rozwoju i podnoszenia kompetencji. Takie potrzeby z pewnością zaspokoi Inspiro :)