Ważne dla rekruterów: Na jakie oferty pracy nie odpowiadają kandydaci?

BIZNES

Ponad połowa rekrutowanych nie­chętnie odpowiada na oferty pracy, w których nie jest jasno określone stanowisko pracy (53%), lub gdy brakuje szczegółowych informacji na temat tego, co firma oferuje pracownikowi (51%). Decyzję o tym, czy aplikować na dane stanowisko pracy, kandydat podejmuje najczęściej w ciągu kilku sekund. W pierwszej kolejności ma na to wpływ właśnie ogłoszenie o pracę.

W codziennym natłoku obowiązków rekrutacyjnych zazwyczaj brakuje czasu na chwilę refleksji nad treścią ogłoszenia. Korzystamy z utartych szablonów, zmieniając tylko nazwę stanowiska i oczekiwania. A nawet w tych obszarach zdarzają się wpadki np. nieadekwatna nazwa stanowiska, zbyt rozbudowany lub odwrotnie, zbyt lakoniczny, opis wymagań wobec kandydatów.

Największe wątpliwości kandydatów pojawiają się wówczas, gdy widzą oni ogłoszenie, w którym nie ma podanej nazwy firmy. Kolejnymi elementami, które zniechęcają kandydatów do aplikowania, są: brak jasno sformułowanego opisu stanowiska (53% wskazań), lakoniczne informacje na temat tego, co oferuje pracodawca (51%) i wygórowane wymagania (40%). Co ciekawe, aż 30% kandydatów chciałoby, aby w ogłoszeniu podana była wysokość wyna­grodzenia.

Firmy, które tworzą i publikują ogłoszenia, powinny przywiązywać do nich szcze­gólną uwagę, gdyż brak istotnego elementu może przyczynić się do zebrania mniejszej liczby lub mniej wartościowych aplikacji. W niektórych firmach odsetek nowozatrudnionych, którzy rezygnują z pracy w ciągu pierwszego roku, sięga nawet 25%. Taki wynik może wskazywać na to, że proces rekrutacji i selekcji pracowników był przeprowadzony niewłaściwie. A bardzo często ma to swój początek w nieodpowiednim przygotowaniu oferty pracy.

Drukuj artykuł
Artykuł został przygotowany przez platformę internetową eRecruiter


eRecruiter
umożliwia zarządzanie procesami rekrutacji i bazą kandydatów. Ułatwia zbieranie aplikacji kandydatów, które można przeszukiwać i sortować na różne sposoby, w celu selekcji i rekrutacji odpowiednich pracowników. Dodatkowo, pracodawca może w niej tworzyć, a następnie publikować ogłoszenia rekrutacyjne na firmowej stronie www, na wybranych portalach pracy i w mediach społecznościowych. eRecruiter ułatwia też zarządzanie komunikacją z kandydatami. Usługa oferowana jest w modelu SaaS (Software as a Service).

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.