30 marca Great Place to Work® w Polsce ogłosił listę Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2016. W ósmej edycji konkursu wyróżniono 25 firm w 3 kategoriach. W kategorii firm zatrudniających poniżej 50 osób pierwsze miejsce przypadło Herbalife Polska, w kategorii firm zatrudniających poniżej 500 osób na czele znalazł się Bristol-Myers Squibb, wśród firm dużych liderem została firma Cisco Poland.
W tegorocznej edycji konkursu Great Place to Work® w Polsce przebadał 86 spółek, które łącznie zatrudniają ponad 47,5 tys. pracowników. 23 firmy wzięły udział w badaniu po raz pierwszy. Jeśli chodzi o reprezentowane branże, nadal w badaniach najczęściej uczestniczą firmy produkcyjne, na drugim miejscu niezmiennie znajdują się firmy z branży IT, a na trzecim miejscu w tym roku uplasowały się sieci handlowe oraz firmy marketingowo-sprzedażowe.
Ranking "Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2016" |
||
1 |
HERBALIFE POLSKA |
Usługi profesjonalne |
2 |
EDP Renewables Polska |
Produkcja - energetyka |
3 |
Monsanto Polska Sp. z o.o. |
Rolnictwo |
4 |
Hitachi Capital Polska |
Usługi CFM |
Ranking "Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2016" |
||
1 |
Bristol-Myers Squibb w Polsce |
Biotechnologia i farmaceutyka |
2 |
Objectivity Bespoke Software |
Technologie informatyczne |
3 |
Syncron Poland |
Technologie informatyczne |
4 |
Novo Nordisk Pharma Sp. z o.o. |
Biotechnologia i farmaceutyka |
5 |
ASTOR |
Technologie informatyczne |
6 |
Cadence Design Systems |
Usługi przemysłowe |
7 |
Hilti (Poland) Sp. z o.o. |
Budownictwo |
8 |
Ochnik Sp. z o.o. |
Handel detaliczny |
9 |
Mercedes-Benz Bank |
Usługi finansowe |
10 |
Pandora Jewelry CEE Sp. z o.o. |
Handel detaliczny |
11 |
EMC Computer Systems Poland |
Technologie informatyczne |
12 |
Hitachi Data Systems (Polska) |
Usługi profesjonalne |
13 |
Diageo Polska |
Handel detaliczny |
14 |
SC Johnson Sp. z o.o. |
Handel detaliczny |
15 |
3M Poland |
Handel detaliczny |
16 |
Volkswagen Bank Polska S.A. |
Usługi finansowe |
Ranking "Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2016" |
||
1 |
Cisco Poland |
Technologie informatyczne |
2 |
Microsoft Sp. z o.o. |
Technologie informatyczne |
3 |
Grupa IKEA w Polsce |
Handel detaliczny |
4 |
Sii Polska |
Technologie informatyczne |
5 |
Accenture Operations |
Usługi profesjonalne |
W ciągu ostatnich 8 lat poziom satysfakcji osób zatrudnionych w firmach uhonorowanych tytułem Najlepszych Miejsc Pracy wciąż rośnie. Mimo stałego wyraźnego trendu w górę te różnice, gdy porównuje się je rok do roku, mogą wydawać się niewielkie. Ale gdy spojrzymy na nie z perspektywy choćby ostatnich pięciu lat, to okazuje się, że ten wzrost wyniósł aż 10 punktów procentowych. W 2012 roku, w czwartej edycji konkursu w Polsce, 75% pracowników była skłonna zgodzić się z twierdzeniem „biorąc wszystko pod uwagę, uważam, że moja firma jest wspaniałym miejscem pracy”, w tegorocznej, ósmej edycji odsetek ten wyniósł średnio 85%. Wysoka ocena firm przez pracowników to efekt nieprzerwanej pracy najlepszych organizacji, aby rozwijać kulturę wzajemnego szacunku i zaufania. Na końcową pozytywną ocenę największy wpływ mają niezmiennie 3 czynniki: przekonanie pracowników, że firma jest zarządzana uczciwie, poczucie, że w osobie zatrudnionej pracodawca dostrzega nie tylko pracownika, ale także człowieka oraz partnerskie traktowanie ludzi, bez względu na zajmowane przez nich stanowiska.
...
Największa różnica pomiędzy tegorocznymi a ubiegłorocznymi laureatami konkursu dotyczy dialogu prowadzonego wewnątrz organizacji. Wyraźnie wzrosła gotowość pracodawców do zasięgania opinii pracowników (poprawa wskaźnika o 5%) oraz angażowania ich w procesy podejmowania decyzji dotyczących ich pracy i otoczenia (wzrost o 6%). Na przestrzeni pięciu kolejnych edycji konkursu postęp w budowaniu partnerskich relacji widać jeszcze bardziej – oba wskaźniki poszły w górę o 10 punktów procentowych. „Wydaje się, że w organizacjach z pierwszej ligi sukces w prowadzeniu dialogu w dużej mierze ma swój początek w bezpośrednich relacjach pracowników z top menedżmentem. Obok szeroko zakrojonych projektów, które są wspólnie powoływane do życia i regularnie monitorowane, jest także miejsce na mniej formalne spotkania, budujące wzajemny szacunek i zaufanie oraz poczucie więzi z firmą i jej całą załogą” – mówi Marzena Winczo-Gasik, szef Zespołu Culture Audit w Great Place to Work®.