Oprogramowanie wspierające employer branding

HR, Narzędzia

W obecnej sytuacji na rynku pracy, nie ma w zasadzie firm, które nie mówiłyby o tym, jak ważne są dla nich działania z zakresu employer branding i jak bardzo chcą przyciągnąć do firmy najlepszych kandydatów. Oczywiście aktywności budujące wizerunek marki jako pracodawcy wymają określenia mocnych stron firmy, opracowania strategii i wykorzystania szeregu narzędzi. Warto włączyć w nie rozwiązania technologiczne, gwarantujące pozytywne candidate experience – dobry system ATS, rozwiązanie zbierające feedback od kandydatów, sensowny system poleceń pracowniczych i prosty konfigurator jakościowych stron kariery.. Wszystkie te opcje zawiera rozwiązanie softgarden e-recruiting.

 W czasie tak zwanej walki o talenty, idealnie jest być pracodawcą pierwszego wyboru, gdyż z takimi firmami chcą się wiązać najlepsi kandydaci. Tak naprawdę nie oznacza to wcale, że musimy być wielką organizacją, by zrobić odpowiednio dobre wrażenie. Tym, co się naprawdę liczy jest podejście firmy do pracujących w niej osób – m.in. możliwości rozwoju zawodowego, panująca atmosfera, przestrzeń do uczenia się nowych rzeczy i popełniania błędów. Oczywiście ważne jest też, aby umieć zakomunikować na zewnątrz, że właśnie takie wartości są nam w firmie bliskie. Poza działaniami w social media, angażowaniem pracowników do działania jako ambasadorzy marki, wydarzeniami typu drzwi otarte, warto zadbać też o całkowite podstawy i właśnie w tym może wesprzeć nas technologia, czyli dobre oprogramowanie HR.

Strona kariery wizytówką firmy

Jednym z podstawowych narzędzi, z jakich warto korzystać do budowania wizerunku, jest własna strona kariery firmy. Ma ona olbrzymi, z reguły niewykorzystany potencjał, gdyż jest to miejsce, w którym firma może bez ograniczeń zaprezentować treści najbardziej zainteresowanej grupie docelowej, czyli osobom, które rozważają zaaplikowanie do niej. Jaki jest problem ze stronami kariery? Bardzo często taki, że w ogóle ich nie ma! A jeśli są, to np. w postaci podstrony z wylistowanymi ofertami pracy, które odsyłają po kliknięciu do zewnętrznego portalu ogłoszeniowego. Gdybyśmy prowadzili sklep internetowy, to trudno sobie wyobrazić, że dalibyśmy klientowi szczątkowe informacje i jeszcze odesłali go na inny portal przed finalizacją zakupu. Klient e-commerce dostaje w jednym miejscu atrakcyjny content wizualny – zdjęcia i filmy produktu, jego szczegółowy opis, recenzje innych konsumentów, możliwość zadania pytania, czy też rekomendacje innych produktów, które mogą uzupełnić jego zamówienie. To jest właśnie sposób, w jaki softgarden myśli o stronach kariery swoich klientów.

Z czego składa się dobra strona kariery?

Prosty kreator Strony Kariery Pro pozwala działowi HR samodzielnie stworzyć miejsce dla kandydata, gdzie znajdzie on oferty pracy, informacje o działach firmy, zdjęcia i filmy pokazujące atmosferę pracy, opinie innych osób na temat tego pracodawcy, dostępne benefity i szereg innych informacji, które chce udostępnić mu organizacja. Ten łatwy system modułowy daje szereg możliwości, jak chodzi o personalizację strony – w zakresie kolorystyki, fontów i dopasowania jej do corporate identity firmy. W softgarden wiemy, jak ważny jest employer branding dla naszych klientów, dlatego kreator strony kariery dostępny jest wszystkich użytkowników naszego ATS. Zachęcamy ich także do automatycznego zbierania feedbacku od kandydatów, biorących udział w rozmowach rekrutacyjnych oraz pracowników po zakończonym procesie onboardingu. Automatyzacja tego procesu oznacza, że o informację zwrotną zostaje poproszony każdy uczestnik procesu, wzrasta więc liczba pozytywnych ocen. Klientów wspiera w tym Rozwiązanie Feedback, które w zależności od preferencji organizacji, może jej służyć do wewnętrznych celów związanych z usprawnieniem procesów rekrutacji w oparciu o informacje zwrotne od kandydatów. Może ono jednak również być zaimplementowane na stronie kariery i prezentować kandydatom autentyczne opinie osób, które brały już udział w rekrutacji.

Sprawna rekrutacja jako odpowiedź na oczekiwania kandydatów

Kandydaci nie oczekują wcale wiele od firm. Zależy im na szybkiej reakcji, rzeczowej informacji zwrotnej i poczuciu, że potencjalny pracodawca szanuje ich czas i zaangażowanie. Kluczowe role odgrywają zarówno sprawne procedury firmy jak i tzw. czynnik ludzki, czyli to, na ile zespół rekrutacyjny potrafi działać w sposób odpowiadający oczekiwaniom kandydatów. Rzecz jasna, oprogramowanie HR może być dla niego olbrzymią pomocą. Dzięki szablonom wiadomości i aplikacji mobilnej dla wewnętrznej komunikacji w zespole, tempo informowania kandydata o zaproszeniu do rekrutacji i jej kolejnych krokach, powinno być szybkie. Możliwość szybkiego porównywania aplikacji oraz opiniowania osób biorących udział w rozmowie kwalifikacyjnej poprzez wypełnienie karty oceny z indywidualnie tworzonymi kryteriami i przyznawanymi im wagami, to kolejny sposób na usprawnienie procesu decyzyjnego. Korzystanie z tych opcji, to sposób na zadowolonych kandydatów i wzmacnianie wizerunku firmy jako pracodawcy.

Employer branding jest dużym wyzwaniem dla firm, ale można pomóc sobie w działaniach wizerunkowych, korzystając z rozwiązań SaaS i ułatwiając pracę działu HR, a jednocześnie wpływając na pozytywne candidate experience.

 

 

Drukuj artykuł
Monika Bieda

marketing manager softgarden e-recruiting, Kraków

Od 13 lat związana z marketingiem, z czego przez większość tego czasu odpowiadała za tworzenie strategii komunikacji, obsługę i doradztwo eksperckie dla wielu polskich oraz międzynarodowych firm. Z softgarden e-recruiting związana jest od 2019 roku, odpowiadając za launch marketingowy firmy na polskim rynku.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.