Nowa rzeczywistość HR

HR, Narzędzia


Żyjemy w czasach, w których jako konsumenci stale doświadczamy, że firmy oferujące nam różnego rodzaju produkty i usługi dbają o relacje z nami, informują nas o ofercie i zapewniają wygodny kontakt za pomocą urządzeń mobilnych. Wszystko to jest możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii.




Firmy wsłuchują się w nasz głos poprzez media społeczościowe, analizują tzw. „digital body language”, przetwarzają ogromne ilości informacji zgromadzonych w systemach sprzedażowych - wszystko po to, by zaoferować nam dokładnie to, czego potrzebujemy. Do kontaktów z nami wykorzystują nie tylko mailing, ale również serwisy takie jak Facebook, Twitter i różne blogi. Możemy poczuć się naprawdę ważni.

Z drugiej strony...

Ale co się dzieje, gdy patrzymy z perspektywy pracownika? Czy mamy podobne odczucia? Prawdopodobnie nie zawsze jest tak kolorowo, gdyż często działy HR nie dysponują analogicznymi rozwiązaniami skierowanymi do pracowników. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele - do niedawna należały do nich brak na rynku odpowiednich rozwiązań oraz wysokie koszty związane z ich pozyskaniem. Na szczęście to już przeszłość. Nowoczesne rozwiązania dla HR oferowane przez firmę Oracle, budowane w podobnej filozofii, jak te przewidziane dla budowania relacji z klientami, są dziś na wyciągnięcie ręki. Dzięki wygodnemu modelowi oferowania ich w formie usługi, czyli tzw. chmury, wdrożenie systemu skraca się z miesięcy do tygodni, a nawet dni. Niski koszt wejścia oraz stała, łatwa do zaplanowania opłata subskrypcyjna pozwala na sfinansowanie projektu z budżetu operacyjnego. Sukces projektu jest gwarantowany, gdyż praktycznie od pierwszego dnia wdrożenie jest realizowane w oparciu o działający, wstępnie skonfigurowany system, należy jedynie zasilić go danymi oraz dostosować działające procesy do potrzeb organizacji.

Talenty zawsze w cenie

Warto o tym pomyśleć. Jest to tym bardziej istotne, iż do niedawna komfortowy dla firm rynek pracodawcy coraz częściej staje się rynkiem pracownika. Wojna o talenty przybiera na sile. Przyciągnięcie, rozwój, angażowanie i zatrzymanie najlepszych pracowników wymaga nowoczesnych metod. Narzędzia społecznościowe wbudowane w przyjazne i zrozumiałe procesy HR, grywalizacje wspierające te procesy, aktywizowanie pracowników w obszarze tzw. „work-life balance”, wsparcie decyzyjne dla menedżerów oraz wygodny dostęp do systemu z każdego urządzenia, w dowolnym czasie i miejscu, to jedynie przykłady tego, co oferuje kompletne rozwiązanie dla HR firmy Oracle.

Oracle HR- Ekran przykładowy- Spotkanie dot. przeglądu talentów

Korzyści z wdrożenia systemu to:

  1. Łatwe włączenie w procesy HR kierowników i pracowników, dzięki przyjaznemu interfejsowi użytkownika.
  2. Wykorzystanie strony kariery do budowania nowoczesnego Employer brandingu.
  3. Polepszenie Employer experience, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom on-boardingowym.
  4. Usprawnienie procesów HR poprzez samoobsługę, analitykę wbudowaną w procesy i dostęp do aplikacji z urządzeń mobilnych.
  5. Budowanie zaangażowania pracowniczego dzięki modułowi Wellness i funkcjom grywalizacji.
  6. Lepszy wgląd w potencjał pracowniczy.
  7. Łatwiejsze zabezpieczenie krytycznych ról i kompetencji za pomocą planów sukcesji i powiązanych z nimi działań rozwojowych.
  8. Brak konieczności zakupu i utrzymania infrastruktury technicznej.
  9. Obniżenie i przewidywalność kosztów związanych z utrzymaniem aplikacji dla HR.
  10. Praca odbywa się zawsze na aktualnej wersji systemu - nie wymaga kosztownych i czasochłonnych aktualizacji.

...

Czy decyzja związana z wyborem nowoczesnego rozwiązania w obszarze HR wiąże się z jakimiś ryzykami? Oczywiście, że tak. Jedno z większych ryzyk dotyczy zagrożenia, że menedżerowie HR, którzy nie zdecydują się odpowiednio szybko na wprowadzenie takich rozwiązań w swoich organizacjach, zostaną w tyle za konkurencją i będą mieli ogromne trudności z zabezpieczeniem kwalifikacji i kompetencji niezbędnych do efektywnego działania. Warto o tym pomyśleć już dziś i podjąć odpowiednie działania, zanim będzie za późno.

Oracle Digital Infowall
Zarejestruj się na konferencję "Krajobraz cyfrowej transformacji w Polsce"

Drukuj artykuł
Tomasz Zubrzycki


HCM Sales Consultant, Oracle Polska
Ekspert w dziedzinie rozwiązań systemowych dla HR z 20-letnim doświadczeniem. Doradca w zakresie biznesowej transformacji cyfrowej. Od 2003 roku pracuje w Oracle Polska, początkowo jako konsultant wdrożeniowy, od 2006 na stanowisku Głównego Konsultanta ds. Sprzedaży Aplikacji, a obecnie kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży Aplikacji HCM w regionie Europy Centralnej. Odpowiada m.in. za projektowanie architektury funkcjonalnej rozwiązań tradycyjnych i chmurowych z obszarów zarządzania kapitałem ludzkim dla klientów firmy Oracle.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.