Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) – pierwsza w Polsce organizacja skupiająca interim managerów, organizator cyklu 10 ogólnopolskich konferencji - zaprasiła na drugą część spotkań poświęconych nowoczesnym rozwiązaniom biznesowym dla firm i menedżerów - w marcu 2015 r. Wydarzenie to kontynuacja konferencji, które odbyły się w pięciu największych wojewódzkich miastach w Polsce, w ubiegłym roku. Bezpłatne konferencje pod hasłem „Interim Management – innowacyjne rozwiązanie dla firmy i menedżera” zapraszają przedstawicieli biznesu do Gdańska, Torunia, Łodzi, Rzeszowa, Krakowa i Białegostoku. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencje „Interim Management – innowacyjne rozwiązanie dla firmy i menedżera” poświęcone były nowoczesnym rozwiązaniom interwencji biznesowej, które skutecznie wspierają budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Celem spotkań, skierowanych do przedstawicieli najwyższej kadry menedżerskiej było przybliżenie pracy interim managera, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści płynących z jego zatrudnienia.
Program merytoryczny wydarzeń oparty był o studia przypadków zrealizowanych projektów interimowych, doświadczenia samych interim managerów, a także osób ich zatrudniających. Dzięki takiej strukturze prelekcje były nie tylko samym wykładem, ale praktycznym odzwierciedleniem pracy każdego menedżera. Punktem kulminacyjnym wydarzeń były debaty eksperckie, w których udział wzięły osoby zatrudniające interim managerów. Dzięki takiemu przebiegowi spotkania, uczestnicy dowiedzieli się, dlaczego interim management ma szanse powodzenia w sektorze publicznym, spółkach Skarbu Państwa, korporacjach czy firmach rodzinnych. Ponadto, nie zabraknie także wymiany podglądów na linii zarząd – interim manager.
Konferencje przeznaczone były dla menedżerów, członków zarządów i rad nadzorczych, dyrektorów, właścicieli firm, oraz przedstawicieli działów HR zaangażowanych w budowanie strategii personalnych. Projekt skierowany był również do organizacji otoczenia biznesu tj. instytucje rynku pracy, agencje zatrudnienia, izby gospodarcze, stowarzyszenia pracodawców. Rozwiązania prezentowane podczas konferencji były adresowane również do pracowników, którzy w przyszłości zechcą budować swoją ścieżkę zawodową, jako interim managerowie, w tym w szczególności do pracowników 50+.
Udział w konferencji potwierdziło wielu wybitnych specjalistów z branży, w tym m.in. David Tylor reprezentujący brytyjski Institute of Interim Management oraz członkowie zarządu Stowarzyszenia Interim Managerów w Polsce: Monika Buchajska-Wróbel, Roman Wendt i Grzegorz Sobiecki. Konferencje SIM odbywają się od 2009 r. i są jedynymi na rynku polskim wydarzeniami w całości poświęconymi problematyce interim management.