Inżynierskie Targi Pracy i Przedsiębiorczości, 24 marca, Gliwice

Patronat medialny

Politechnika Śląska zaprasza na 31’ wiosenną edycję Inżynierskich Targów Pracy i Przedsiębiorczości!

Wydarzenie odbędzie się 24 marca 2025, w godz. 9.00 – 15.00 w Hali „Nowej” Ośrodka Sportu Politechniki Śląskiej w Gliwicach, w tradycyjnej formie stanowisk, na których przedstawiciele firm i organizacji będą prowadzić rozmowy z zainteresowanymi.

Targi w PŚ podejmują zagadnienia dotyczące specjalistycznej wiedzy i kompetencji technicznych, niezbędnych na rynku pracy kompetencji miękkich, a także społecznej odpowiedzialności i możliwości indywidulanego zaangażowania w kontekście transformacji cyfrowej, zrównoważonego rozwoju i zielonej gospodarki. #JedyneTakieTargi organizowane własnymi zasobami uczelni, we współpracy doświadczonych doradców zawodowych i najbardziej kolektywnych studentów. Skupiają wokół zagadnień pracy i kompetencji środowisko akademickie, w tym studentów, absolwentów i naukowców, partnerów biznesowych i społecznych PŚ oraz młodzież szkolną. Udowadniają, że są oni gotowi do rozwoju, generowania dobrej zmiany i tworzenia innowacji.

Wydarzenie dedykowane  jest przede wszystkim kandydatom wywodzącym się ze środowiska akademickiego – studentom, absolwentom i pracownikom naukowym Politechniki Śląskiej oraz innych uczelni wyższych, ale również uczniom szkół średnich i branżowych podejmującym decyzje o wyborze ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Wystawcami wydarzenia są:

  • Przedsiębiorstwa zorientowane na pozyskiwanie zasobów ludzkich, fachowej wiedzy i innowacji ze środowiska akademickiego
  • Instytucje rynku pracy, tj. urzędy pracy, młodzieżowe biura pracy,
  • Akademickie Biura Karier, w tym biura zrzeszone w ramach Śląskiej Sieci Biur Karier
  • Organizacje Studenckie i Koła Naukowe Politechniki Śląskiej, które umożliwiają rozwój pasji naukowych i kompetencji miękkich
  • Organizacje wspierające przedsiębiorczość akademicką - centra technologiczne, centra przedsiębiorczości,
  • Organizacje i stowarzyszenia udzielające wsparcia
    osobom z niepełnosprawnościami oraz osobom znajdującym się
    w niekorzystnej sytuacji życiowej.

Przedsięwzięcie ma na celu nawiązanie kontaktu Pracodawców i organizacji
z potencjalnymi kandydatami do pracy a także osobami zainteresowanymi prowadzeniem własnej działalności biznesowej.
Inżynierskie Targi Pracy i Przedsiębiorczości to również idealne miejsce do uzyskania informacji o możliwościach udziału w aktywnościach podnoszących kompetencje społeczne i zawodowe – oczekiwane  i doceniane przez współczesny rynek pracy.
W trakcie wydarzenia, w ramach specjalnej Strefy Doradczej, będzie można skorzystać z konsultacji dokumentów aplikacyjnych, wziąć udział w symulowanej rozmowie rekrutacyjnej i dostać informację zwrotną na temat swojej prezentacji bezpośrednio od ekspertów ds. zatrudnienia. Dyżurowali będą również Doradcy ds. Przedsiębiorczości udzielający informacji o możliwościach pozyskiwania środków na własną działalność i kwestiach formalno-prawnych związanych z jej prowadzeniem.
Organizacji targów towarzyszy idea zwiększania platformy współpracy w zakresie wzmacniania praktycznych elementów kształcenia w Politechnice Śląskiej oraz wymiany wiedzy pomiędzy biznesem a środowiskiem akademickim. Współpraca taka może dotyczyć zlecania opracowań nowych metod, udostępniania materiałów do pisania prac dyplomowych, w tym rozpraw doktorskich, jak również konsultowania pomysłów na zwiększenie efektywności podejmowanych działań.

Targi są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
Hala targowa będzie dostępna architektonicznie dla osób z dysfunkcjami ruchu, będą też dostępni asystenci osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie materiały wideo będą opatrzone transkrypcją. Dostępna będzie również usługa tłumacza migowego.

Koordynatorami wydarzenia w Politechnice Śląskiej są Samorząd Studencki oraz Biuro Karier. Szczegóły wydarzenia, w tym spis wystawców dostępne są na stronie: www.targipracy.polsl.pl.

Drukuj artykuł
Patronem medialnym wydarzenia jest portal HRPolska.pl

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.