Według światowego rankingu Global Innovation Index 2017, Polska pod względem efektywności innowacji zajmuje 48 miejsce na tle 127 krajów, z wynikiem 0,67. Polskie organizacje dopiero rozpoczynają przygodę z systemowym podejściem do innowacji i Design Thinking. To jedna z najbardziej efektywnych, metod projektowych prowadząca do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, m.in. w zakresie tworzenia przełomowych produktów, usług, procesów, technologii, metod organizacyjnych, strategii marketingowych, elementów planowania i projektowania przestrzeni publicznej, jak również rozwiązywania problemów napotykanych w codziennym życiu. Wypracowane za jej sprawą rozwiązania stanowią rozsądną strategię biznesową i są technologicznie możliwe do realizacji.
Wydarzenie zgromadzi rzeszę wybitnych praktyków metody Design Thinking z Polski i ze świata. Specjaliści z różnych branż odpowiedzialni za projektowanie innowacji, zaprezentują swoją wiedzę i doświadczenie oparte na głębokim zrozumieniu tego co prowadzi do zmian, których wszyscy doświadczamy w towarzyszącej nam rzeczywistości.
Podczas Spotkania zostaną zaprezentowane liczne studia przypadku rzeczywistego wykorzystania metody w oparciu o działania praktyków z szeroko rozpoznawalnych marek. Pragniemy, aby uczestnicy spojrzeli na problem z szerszej perspektywy i na tej podstawie wykreowali własne, absolutnie nowatorskie rozwiązania, stwarzając tym samym spektakularne szanse rynkowe prowadzące do osiągnięcia ponadprzeciętnych zysków organizacji i budowania pozycji lidera w swojej branży.
PODCZAS KONFERENCJI M.IN.:
- Dlaczego świat pokochał Design Thinking?
- Jak zaprojektować organizację aby sprostała wyzwaniom XXI wieku?
- Jak zaprojektować produkty i usługi, tak żeby stale przekraczały oczekiwania klientów?
- Jakie role są przydatne w firmach, gdy budujemy kulturę innowacji.
- Jak zwiększyć kreatywność w zespołach odpowiedzialnych za projektowanie i doskonalenie?
- Dlaczego w procesie projektowym trzeba uwzględniać wiele perspektyw i dlaczego zaangażowanie pracowników jest niezbędne.
- Jak mierzyć efekty procesów projektowych.
- Jakie problemy biznesowe można rozwiązać z wykorzystaniem myślenia projektowego, a w których efektywniej sprawdzą się inne podejścia.
- Co dalej jeśli Design Thinking nie zadziałał w twojej firmie?
- Dlaczego czasem warto być ''inside the box", zamiast ''outside the box", czyli SYSTEMATIC INVENTIVE THINKING (SIT).
- Na czym polega skuteczne zarządzanie zmianami na przykładzie IKEA Group - IKEAs JOURNEY.
- Doceniamy rolę innowacji, sami myślimy poprzez rozwiązania.
- Ponieważ najbardziej cenimy case studies, pragniemy przedstawić Państwu najbardziej praktyczną i wiedzę dotyczącą zastosowania metody Design Thinking w biznesie .
- Ponieważ wiemy, że Państwa ambicje sięgają wysoko, zależy nam na przekazaniu Państwu najświeższej wiedzy i bogatego doświadczenia najlepszych z najlepszych praktyków metody Design Thinking.
- Chcemy podkreślić ważną rolę prototypowania w zespole i poszukiwania alternatywnych pomysłów w zaspokajaniu potrzeb klienta, wzrostu udziału w rynku, utrzymania przewagi konkurencyjnej, wykorzystaniu nowych szans rynkowych.
- Pragniemy przedstawić pulę przełomowych narzędzi, które pomogą Państwu w zwiększeniu własnej kreatywności i przezwyciężaniu trudności, które wydawać by się mogły nie do pokonania.
- Jesteśmy przekonani, że liczne pomysły prezentowane przez naszych Panelistów, zainspirują Państwa do wyjścia poza utarte ramy i schematy działania w kontekście tworzenia niepowtarzalnych rozwiązań w ramach własnych organizacji.
Tematem przewodnim wydarzenia będzie zastosowanie narzędzi Design Thinking w biznesie i związane z nim światowe trendy i kierunki rozwoju wpływające na wdrażanie zmian i usprawnień, budzenie kreatywności i zaangażowania pracowników.