Tyle mówi się o efektywności pracy, o wydajności maszyn, urządzeń i systemów, o skuteczności działania, a mało uwagi poświęca się własnej osobie. Dogłębna analiza osobowości, poznanie jej możliwości w obszarze interakcji i komunikacji z innymi, daje doskonały start i stanowi punkt wyjścia do dalszych kroków w kierunku efektywności i skuteczności podejmowanych działań i decyzji w środowisku zawodowym.
Wprowadzenie do metodologii
W metodzie Insights™ zakładamy, że jesteśmy niepowtarzalni, mamy swój styl działania, motywacje, oczekiwania. Może ona stanowić bazę do budowy kompleksowych rozwiązań w zakresie rozwoju indywidualnego oraz kształtowania efektywnych relacji interpersonalnych.
Profil Indywidualny, który powstaje w wyniku wypełnienia testu psychometrycznego tej metody, jest doskonałym wsparciem dla ludzi w pogłębianiu wiedzy na temat samych siebie, swojego stylu działania i jego wpływu na relacje z innymi osobami w środowisku pracy. Jednocześnie Profil wskazuje kierunki rozwoju osobistego, pomagając zwiększyć efektywność działań zarówno na gruncie prywatnym jak i zawodowym.
Metodologia Insights Discovery™ jest niezwykle elastyczna, co pozwala wykorzystać ją na każdym etapie działań podejmowanych przez organizację w obrębie polityki personalnej – od rekrutacji, poprzez planowanie ścieżek kariery, budowanie zespołów, coaching, aż po outplacement. System Insights opiera się na modelu osobowości stworzonym przez szwajcarskiego psychologa Carla Gustawa Junga.
Czy kolor ma znaczenie?
W metodzie tej mówimy o 4 energiach kolorystycznych (czerwona, niebieska, zielona i żółta), których kombinacja opisuje osobowość człowieka. Pozwala lepiej go poznać, jaki jest jego styl funkcjonowania, jak jest postrzegany w otoczeniu, jak wchodzi w interakcje z otoczeniem i jak się z nim komunikować.
Jeśli Twoją dominującą energią kolorystyczna jest niebieska, a drugą:
- Czerwona, to można o Tobie powiedzieć, że uwielbiasz zgłębiać tematy i potrzebujesz ciągłych wyzwań oraz weryfikowania Twojej wiedzy
- Zielona, to można o Tobie powiedzieć, że lubisz mieć czas na refleksję, co pozwala Tobie znajdować sposoby wspierania innych najlepiej jak to jest możliwe
- Żółta, to można o Tobie powiedzieć, że poprzez interakcje i współdziałanie z innymi pragniesz rozumieć otaczający Ciebie świat
Jeśli Twoją dominującą energią kolorystyczna jest żółta, a drugą:
- Czerwona, to można o Tobie powiedzieć, że jeśli masz świetny pomysł, dobrze wiesz jakie kroki są potrzebne, aby go zrealizować
- Niebieska, to można o Tobie powiedzieć, że z entuzjazmem podchodzisz do nowych projektów, ale najpierw chcesz znać wszystkie szczegóły
- Zielona, to można o Tobie powiedzieć, że uwielbiasz poznawać nowych ludzi i robić co w Twojej mocy, aby czuli się przy Tobie swobodnie
Jeśli Twoją dominującą energią kolorystyczna jest zielona, a drugą:
- Czerwona, to można o Tobie powiedzieć, że raczej unikasz konfliktów, ale zawsze masz gotowość do obrony tych, o których się troszczysz
- Niebieska, to można o Tobie powiedzieć, że wspierasz decyzje zespołu odwołując się do twardych faktów, aby pozyskać jego zaangażowanie
- Żółta, to można o Tobie powiedzieć, że starasz się rozluźnić atmosferę żartem w sytuacjach kiedy są smutni czy zdenerwowani
Jeśli Twoją dominującą energią kolorystyczna jest czerwona, a drugą:
- Niebieska, to można o Tobie powiedzieć, że lubisz wysoko stawiać poprzeczkę i przewodzić innym, ale cele wyznaczasz skrupulatnie i metodycznie.
- Zielona, to można o Tobie powiedzieć, że szybko podejmujesz decyzje uwzględniając w nich potrzeby innych.
- Żółta, to można o Tobie powiedzieć, że chętnie podejmujesz rywalizację, a im więcej osób zaangażowanych w nią, tym większa frajda
Metoda Insights™ na gruncie zawodowym
Wyniki Profilu Podstawowego metody Insights Discovery™ mogą pomóc przede wszystkim:
- w komunikacji w pracy, zarówno wśród współpracowników, członków zespołu, z przełożonym, aby budować trwałe relacje i przyjazną atmosferę pracy
- w procesie sprzedaży poprzez świadomie korzystanie ze wszystkich czterech energii kolorystycznych, aby budować trwałe relacje z klientami oraz wzmacniać siłę oddziaływania w stosunkach handlowych
- lepiej zrozumieć potrzeby klientów i na nie odpowiadać
- rozwiązywać konflikty personalne w zespole
- dopasować styl zarządzania i motywowania do pracowników, aby podejmować trafne decyzje, wywierać wpływ na innych, rozpoznawać potrzeby i oczekiwania pracowników
- rozpoznawaniu możliwych przyczyn stresu drugiego człowieka poprzez identyfikację jego zachowania
...
Znajomość metody, nie tylko pomaga w komunikacji z klientami, ale także w relacjach z bliskimi, a omówienie wyników narzędzia psychometrycznego Insights Discovery™ pozwala klientom wejść na wyższy poziom komunikacji z otoczeniem.