Employer branding - uczyć się samodzielnie czy skorzystać ze szkoleń?

HR, Employer branding

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród polskich przedsiębiorców. Aby jednak zadziałał efektywnie, musi być odpowiednio przeprowadzony. Zastanawiasz się, czy uczyć się go na własną rękę, czy zapisać się na szkolenie? Sprawdź zalety i wady obydwu rozwiązań!

Employer branding – jak się go nauczyć?

Krótsze i skuteczniejsze rekrutacje, niższy odsetek odejść dobrowolnych, większa satysfakcja i lojalność pracowników to tylko niektóre z wielu korzyści płynących z działań employer branding. Nic dziwnego, że na opracowanie strategii EB decyduje się coraz więcej polskich firm. Wszystkie stają w obliczu kluczowego pytania: od czego zacząć? W sieci pojawia się mnóstwo poradników na temat EB, a w księgarniach znajdziemy co najmniej kilka sensownych podręczników z solidną dawką wiedzy. I chociaż nauka employer brandingu na własną rękę może okazać się dość pracochłonna, dostępność źródeł wiele ułatwia. Brakuje tylko jednego: praktyki.

Szkolenia z employer brandingu – dlaczego warto?

Książki i artykuły dostępne w sieci to dobra baza do poszerzania wiedzy w praktyce. Są idealne na początek, by zapoznać się z czystą teorią employer brandingu, jego definicją i metodologią. Jednak wyłącznie na podstawie wiedzy teoretycznej trudno będzie stworzyć dobrą strategię EB, nie mówiąc już o wprowadzeniu jej w życie. Przydatne okażą się z kolei doświadczenia związane z analizą przykładowych realizacji działań EB czy warsztaty z budowania wizerunku marki pracodawcy, które pomogą nam krok po kroku zadbać o EB naszej firmy. Tu do gry wkraczają szkolenia.

Ich największą zaletą jest zdecydowanie połączenie teorii z praktyką. Z reguły mają formę wykładowo-warsztatową, dzięki czemu aktywizują uczestników i inspirują ich na wielu polach. Wyższością szkoleń EB nad samodzielnym zdobywaniem wiedzy są też ćwiczenia i dodatkowe materiały przygotowane dla kursantów przez wykwalifikowanych prowadzących (dostaniemy takie między innymi na stronie https://bardzohr.pl/employer-branding-szkolenia/). Dzięki nim jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć teorię EB, ale przede wszystkim zacząć odnosić ją do realiów naszej firmy. Szkolenia EB są doskonałym rozwiązaniem dla specjalistów HR i EB, ale też dla właścicieli firm, którzy chcą samodzielnie zadbać o działania wizerunkowe marki na rynku pracy czy o zaangażowanie pracowników.

Czego dowiesz się ze szkoleń EB?

Jeśli decydujesz się na udział w szkoleniu, dokładnie zapoznaj się z jego programem. Na rynku dostępne są zarówno kursy dla początkujących, z których nauczysz się między innymi:

  • jak stworzyć strategię EB,
  • jak przeprowadzić benchmark działań konkurencji,
  • jak zaprojektować Employee Value Proposition,

jak i te skupiające się na konkretnym obszarze EB (mogą być dobrym uzupełnieniem, dla osób, które posiadają już dużą wiedzę na temat działań wizerunkowych marki pracodawcy) czy wykorzystujące innowacyjne metody w pracy nad EB.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.