Social, mobile, cloud

Prawo pracy, Czytelnia

Ostatnie lata to czas intensywnego rozwoju technologicznego i kolejnych pokoleń wchodzących na rynek pracy. Nowe warunki wymuszają zmiany w firmowej komunikacji. Czy można określić je mianem rewolucji, czy jedynie ewolucji dostępnych od lat narzędzi, dyskutowali uczestnicy i prelegenci niedawnej konferencji Przyjazny SharePoint i nowe narzędzia IT do komunikacji wewnętrznej, zorganizowanej przez Intratic (Grupa Unity), we współpracy z Microsoft i Samsung.

Głównym punktem wydarzenia była bez wątpienia premiera raportu z "Badania narzędzi IT do komunikacji i współpracy w firmach w Polsce". Wyniki zaprezentowali specjaliści Intratic – Weronika Turyńska oraz Grzegorz Rudno-Rudziński, wyłaniając główne trendy i wyzwania dla firm w obszarze nowoczesnej komunikacji, globalizację, konsumeryzację IT, Cloud oraz Mobile.

Zmiany w firmowych systemach do komunikacji są konieczne, gdyż większość obecnych rozwiązań jest przestarzała, a pojęcia takie jak chmura, mobile i cloud mają olbrzymi wpływ na naszą dzisiejszą rzeczywistość. Coraz więcej firm dzięki wyprzedzeniu innych w adopcji nowych technologii i oparciu na nich swoich strategii, wygrywa z konkurencją i zdobywa wcześniej niedostępne dla nich rynki – komentował raport Grzegorz Rudno-Rudziński, CEO Intratic.

Wynikom Badania narzędzi IT do komunikacji wewnętrznej w Polsce, poświęcony był również panel dyskusyjny z udziałem Grzegorza Rudno-Rudzińskiego – CEO Intratic, Michała Berezowskiego z CubeResearch, Łukasza Kosuniaka – B2B Marketing Managera w Samsung, Aleksandra Sali – Prezesa Zarządu Kolibro oraz Macieja Sobianka – Product Managera w Microsoft. Jak wynika z dyskusji jesteśmy u progu zmian w obszarze rozwiązań komunikacji wewnętrznej, możemy obserwować dojrzewanie rynku, procesy adaptacji nowych rozwiązań, przyzwyczajanie się pracowników do zmieniających się warunków. Inwestując w nowe narzędzia, warto postawić jednocześnie na edukację pracowników oraz badanie faktycznego wykorzystania wdrażanych rozwiązań. A strategia komunikacji wewnętrznej? Powinna nas uczyć jak zwyciężać, a jednocześnie być na tyle elastyczną, aby w momencie zmieniających się warunków nadal miała zastosowanie.

Pozostałe prelekcje wpisały się doskonale w tematykę i wyniki raportu. O tym jak najlepiej wykorzystać w firmie narzędzie enterprise social – Yammer mówili Agata Szocik i Sebastian Błaszkiewicz, specjaliści Intratic. Podkreślali, że w przeciwieństwie do zewnętrznych mediów społecznościowych, Yammer jest narzędziem wszechstronnym i bezpiecznym, ułatwia komunikację i dzielenie się informacjami, a nawet poszukiwanie szczególnie utalentowanych i zaangażowanych pracowników.

O zmianach w SharePoint2016, opowiedzieli, natomiast Maciej Pondel z Intratic oraz Adam Dolega z Microsoft. Ewolucja portalu i magazynu plików, nowe sposoby wyszukiwania oraz integracja z Yammerem, to spore ułatwienie, które na pewno ucieszy użytkowników. Zalety wykorzystania SharePointa do budowy firmowych aplikacji mieliśmy również okazję poznać na przykładzie case study systemu stworzonego dla Muzeum POLLIN. Aplikacja wspierająca organizację wydarzeń, obsługująca procesy rezerwacji sal, zasobów, prowadzenie kalendarza imprez cyklicznych, jest, jak podkreślała w rozmowie z Krzysztofem Lisem z Intratic, Dorota Keller – Zalewska, Zastępca Dyrektora Muzeum ułatwieniem w codziennej pracy oraz doskonałą alternatywą dla wcześniej wykorzystywanego Excela.

Podczas konferencji sporo uwagi poświęcono również zagadnieniu mobile, szczególnie w kontekście bezpieczeństwa informacji. Wyciek danych, złośliwe aplikacje szpiegujące i brak kontroli nad udostępnianiem dokumentów przez pracowników to tylko część zagrożeń, wynikających z wykorzystania urządzeń mobilnych w codziennej pracy. Marek Pajączkowski z Samsung oraz Bartosz Laoszewski z Fancy Fon zaprezentowali rozwiązania, dzięki którym można zachować pełną kontrolę nad dokumentami, również tymi, które są udostępniane na zewnątrz. Maciej Sobianek z Microsoft, opowiedział, z kolei jak uchronić się przed zagrożeniami wynikającymi z wykorzystania chmury i pracy zdalnej skutecznie i efektywnie zarządzając urządzeniami oraz dostępem do informacji.

Miniona konferencja, stanowiła doskonałe podsumowanie wyników badania. Raport jest już dostępny do pobrania na stronie internetowej: Badanie narzędzi IT do komunikacji wewnętrznej w Polsce

Drukuj artykuł
Patronem medialnym wydarzenia był portal HRPolska.pl

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.