„Spróbujmy się zrozumieć” to tytuł nowej społecznej kampanii informacyjnej, która w zeszłym tygodniu zadebiutowała w ogólnopolskich stacjach TV oraz na platformach internetowych.
Akcja stanowi podsumowanie wdrażania programu aktywizacji zawodowej osób niesłyszących z uwzględnieniem potrzeb osób współpracujących, trenerów, pracodawców, instytucji i przedsiębiorstw.
30-sekundowy spot telewizyjny pokazuje osoby niesłyszące przy pracy, promując hasło "Inaczej mówimy, tak samo pracujemy". Materiał kierowany jest przede wszystkim do środowiska pracodawców i instytucji rynku pracy, ale twórcy liczą również na szeroki oddźwięk społeczny.
– Chcemy zwrócić uwagę na rozwiązania, jakie wypracowano w ciągu kilku lat trwania projektu – mówi dr Urszula Załuska z Centrum Badawczo-Szkoleniowego Dobre Kadry – a także upowszechnić ideę efektywnej integracji na rynku pracy.
Telewidzowie spot obejrzą w głównych ogólnopolskich stacjach TV oraz związanych z nimi kanałach tematycznych. Kampania internetowa obejmie m. in. portale dla osób niesłyszących, komunikator Skype czy serwis Youtube. O programie więcej przeczytać można natomiast na stronie pracagluchych.pl.
Kampanię przygotowała Agencja Reklamowa Advertika na zlecenie Centrum Badawczo-Szkoleniowego Dobre Kadry. Za spot odpowiada Endorfina Artmedia (mastering: Sound Media, planowanie i zakup mediów: Infinity Media).
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.