Nietypowe upominki dla pracowników?

HR, Czytelnia

Pracodawcy coraz częściej przygotowują różne formy upominków dla swoich pracowników- bony, paczki okolicznościowe czy pomysłowe gadżety. Niektóre organizacje idą o krok dalej kreując nowy trend w biznesie – podarowując w prezencie świątecznym oryginalne przeżycia. HR również sięga po alternatywną formę upominków świątecznych dla pracowników. Jak zmieniają się prezentowe zwyczaje Polaków, zbadał serwis PrezentMarzeń.com za pomocą sondy na próbie ponad 1000 Polaków w formie ankiet online, telefonicznych oraz ankiet w wybranych galeriach handlowych.

Grunt to pomysł

Lot szybowcem, przejażdżka ferrari, kurs sushi lub indywidualna lekcja fotografii to upominki gwarantujące niezapomniane wrażenia, które powoli pojawiają się również w polskim biznesie. Nowa moda na obdarowywanie emocjami przyszła do Polski z Zachodu, gdzie taka forma nagradzanie najlepszych pracowników jest już wykorzystywana przez pracodawców jako alternatywne narzędzie w motywacji i działaniach Employer Branding.

Ciekawa nowość

Jak pokazują wyniki sondy zrealizowanej przez serwis PrezentMarzen.com również Polacy powoli przekonują się do upominków w formie przeżyć, co potwierdziło 39% ankietowanych. Dla 27% respondentów to ciągle jeszcze nowość, a 12% ankietowanych uważa, iż mało osób korzysta z takiej formy obdarowywania bliskich. Dla kontrastu 6% uważa, iż zdecydowanie jesteśmy gotowi na takie podarunki, a 7% iż jeszcze nie.

Moc przeżyć

Prezenty w postaci przeżyć pojawia się coraz częściej w polskim biznesie stanowiąc oryginalną formę docenienia najlepszych pracowników. Przejażdżka Lamborghini czy Porsche, lot balonem to niezwykłe sposoby podziękowania za dotychczasową współpracę. Menedżerowie zdają sobie sprawę, iż sztuka motywacji, szczególnie w dzisiejszych czasach, przy dynamicznie zmieniających się warunkach ekonomicznych jest kluczowym elementem rozwoju zespołu i całej firmy. Dlatego wśród popularnych benefitów pozapłacowych takich jak opieka medyczna, karnety do klubów fitness, zaczynają się również pojawiać różne formy niestandardowych przeżyć – jako alternatywa dla kolejnej świątecznej paczki z łakociami.

Dreszczyk emocji wskazany...

Element zaskoczenia i oryginalność to mocne atuty upominków w postaci emocji, co podkreślają respondenci sondy. Ta niestandardowa forma świątecznego prezentu dla pracowników może okazać się ciekawym, niestandardowym  narzędziem w obszarze HR i Employer Branding. Ilu pracowników spodziewa się bowiem otrzymać w prezencie świątecznym od pracodawcy lot awionetką czy przejażdżkę ferrari? Takie upominki wyzwalają emocje, a po ich realizacji wspomnienie zostają na długie lata w pamięci, jest więc to szansa na budowanie pozytywnych relacji na linii pracodawca - pracownik.

                                                                                                                            ...

Kolejna lata pokażą czy moda na prezenty w postaci przeżyć przyjmie się na stałe w polskim biznesie jako oryginalna forma motywowania i świątecznych prezentów dla pracowników. Ciekawe ile % z nich otrzyma już w tym roku lot paralotnią czy przejażdżkę ferrari zamiast świątecznych bonów i paczek?

Drukuj artykuł
Artykuł został przygotowany przez portal PrezentMarzen.com

 

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.