Kultura firmy – nowość wydawnicza od HBRP
8 marca odbędzie się premiera nowości wydawniczej „Harvard Business Review Polska” pt. Kultura firmy. Nowy kluczowy zasób strategiczny, którym jak najszybciej musisz zacząć zarządzać. Publikacja dostarcza narzędzi do budowania kultury organizacyjnej i zarządzania nią – niezależnie od wielkości firmy.
Polskie firmy coraz częściej interesują się kulturą organizacyjną, dlatego redakcja HBRP postanowiła dostarczyć wartościową publikację na ten temat. Jej autorzy Eric G. Flamholtz i Yvonne Randle z UCLA Anderson School of Management podjęli się praktycznego opracowania zagadnienia. Owocem ich wieloletniej pracy badawczej i konsultingowej jest praktyczny przewodnik, którego polski tytuł brzmi Kultura firmy. Nowy kluczowy zasób strategiczny, którym jak najszybciej musisz zacząć zarządzać.. Książka trafi do sprzedaży już 8 marca.
Autorzy przekonują, że w obecnych czasach kultura organizacyjna jest kluczowym czynnikiem sukcesu i porażki firm. Identyfikują i opisują jej pięć kluczowych elementów, a także przedstawiają zbiór narzędzi przydatnych do zarządzania nią. Jak podkreślają, książka ta stanowi empiryczną przeciwwagę do akademickich publikacji opisujących głównie samo zjawisko kultury organizacyjnej, a pomijających dobre praktyki w tym zakresie.
Na poparcie swoich tez E. G. Flamholtz i Y. Randle przytaczają liczne historie przedsiębiorstw. Oprócz znanych firm, takich jak Starbucks, Ritz-Carlton, American Express, IBM i Toyota, w pozycji przedstawiono mniej znane gwiazdy kultury, takie jak Smartmatic i Infogix. Książka zebrała pozytywne rekomendacje za granicą oraz w Polsce. Ponadto została dostrzeżona w finale National Best Books w kategorii Business: Management & Leadership.
– Coraz więcej badaczy, praktyków biznesu i menedżerów dostrzega ogromne znaczenie kultury organizacyjnej dla sukcesu przedsiębiorstw. Mimo to wiele organizacji nie zarządza kulturą organizacyjną, a nawet nie do końca rozumie, czym ona tak naprawdę jest. Nasza najnowsza publikacja ma temu zapobiec – podkreśla dr Witold Jankowski, redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”.
Premierę książki Kultura firmy. Nowy kluczowy zasób strategiczny, którym jak najszybciej musisz zacząć zarządzać zaplanowano na 8 marca, jednak jej przedsprzedaż ruszy już 21 lutego na stronie hbrp.pl.