Profesjonalizm w firmie. Jak odpowiadać na opinie Google Maps?

Zarządzanie, Narzędzia

Czy opinie Google wpływają na widoczność w wyszukiwarce? Zdecydowanie tak! Firmy wysoko oceniane na Mapach Google mają szansę na osiągnięcie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Amerykański koncern przeznacza nawet specjalne miejsce na prezentację przedsiębiorstw, które mogą zapewnić konsumentom najwyższy poziom usług w odpowiedzi na wyszukiwanie lokalne. Jaki z tego wniosek? Starając się o dużą liczbę gwiazdek w opiniach Google Maps, przyciągasz do siebie coraz więcej klientów.

Zdobycie prawdziwych opinii nie stanowi obecnie dużego problemu. Nie każdy właściciel firmy zdaje sobie jednak sprawę, że to właśnie reakcja na recenzje ma kluczowe znaczenie w walce o konkurencyjność.

Czy wyłączenie lub usunięcie opinii w Google Moja Firma jest w ogóle możliwe?

A może lepiej ominąć ten problem? W czasach, które dziś już wydają się zamierzchłe, nikt nie musiał walczyć o opinie Google. Wystarczyła dobra reklama. Klienci wierzyli w treści dostarczane przez sztaby marketingowców. Wyłączmy te opinie i zajmijmy się w końcu robieniem interesów!

Niestety. To tak nie działa. Konsumenci potrafią obecnie robić dokładne porównanie, zanim zdecydują się na wydanie pieniędzy. Skąd biorą dane? Z Internetu. Dlatego nie istniejąc na Google Maps, nie masz szansy na dotarcie do nich ze swoją ofertą. Nawet, jeśli zrobisz to innymi środkami, brak Twojej obecności na tak popularnym portalu wzbudzi ich podejrzenia. A opinii w Google Maps nie można wyłączyć.

Usunięcie opinii także jest dość trudne. O ile opinia o firmie nie zawiera treści niezgodnych z regulaminem Google, pozostanie pod Twoją wizytówką na zawsze. Jedyną osobą, która może zmienić ocenę jest użytkownik, który ją wystawił. I tylko Ty możesz go skłonić do działania na Twoją korzyść.

Jak odpowiadać na negatywne opinie Google Maps?

Zanim postawisz pierwsze znaki w odpowiedzi pod negatywną opinią Google, dobrze zastanów się, co chcesz napisać. Pole, które przed sobą widzisz, nie jest miejscem do wyrażania swoich emocji. Ponura prawda wygląda tak, że Twój klient może je w ten sposób traktować. Ty nie możesz. W porządku, możesz to zrobić. Ale takie zachowanie nic Ci nie da.

Dlatego w pierwszej kolejności zastanów się, co chcesz osiągnąć. Możesz obrać dowolny cel, który będzie korzystny dla Twojej firmy. Zmiana nastawienia klienta. Zachęcenie go do podwyższenia oceny. Pokazanie własnego profesjonalizmu. Najlepiej miej w głowie wszystkie cele wypisane powyżej.

I teraz pomyśl. Czy udowadnianie, że klient nie ma racji, pozwoli Ci osiągnąć taki rezultat? Nie. Co najwyżej jeszcze bardziej go zdenerwuje. Właśnie dlatego Twoje zadanie polega na zidentyfikowaniu zgłaszanego problemu i rozwiązaniu go z jak największą korzyścią dla nabywcy.

Czy go przekonasz? Jest szansa, że tak. Pewności nie ma. Ale Twoją odpowiedź przeczytają potem kolejni użytkownicy serwisu. To im pokazujesz, że mają do czynienia z profesjonalną firmą, która nie zostawi ich bez pomocy w razie potrzeby.

Pozytywne opinie pod wizytówką. Czy trzeba na nie reagować?

Oczywiście, że trzeba. Empatia w biznesie gra ogromną rolę. Wyobraź sobie, jak może poczuć się klient, który poświęca swój czas na wystawienie opinii Google i nie doczekuje się żadnej odpowiedzi. W najlepszym przypadku nawet tego nie zauważy. W najgorszym - poczuje się zignorowany. A tego zdecydowanie nie chcesz.

Dlatego doceń pozytywne opinie nie tylko pod kątem statystycznym. Wyraź swoją wdzięczność. Zaproś do ponownego skorzystania z Twoich usług. W ten sposób nić sympatii zostanie zadzierzgnięta. A zadowolony nabywca tym chętniej wróci do Ciebie w przyszłości.

Wystawionymi w Google opiniami warto zarządzać w sposób zorganizowany.

Opinie pod wizytówką Google Moja Firma warto poddawać dokładnej analizie. Pisząc je, Twoi klienci pozwalają sobie na pełną szczerość. Dlatego warto wyciągać wnioski z tego, co komunikują. Ich opinie to darmowe sygnały zwrotne dotyczące funkcjonowania Twojej firmy. A stąd już niedaleko do wprowadzenia w firmie istotnych zmian na lepsze.

Profesjonalne zarządzenie opiniami będzie łatwiejsze, jeśli wykorzystasz w tym celu nowoczesne rozwiązania. Aplikacja Rating Captain, która niedawno pojawiła się na rynku, samodzielnie odnajdzie opinie o Twojej firmie w sieci. Rozdzieli je na negatywne i pozytywne. Podpowie, jakie podejście do klienta jest w danym przypadku wskazane, wykorzystując mechanizmy machine learning oraz sztuczną inteligencję. Dokona analizy sentymentu i treści. Wskaże główne problemy w Twoim przedsiębiorstwie. A co najlepsze, z jej możliwościami możesz zapoznać się całkowicie za darmo.

Załóż konto na oficjalnej stronie Rating Captain i już dziś zacznij korzystać z opcji, które oferuje.

 

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.