W tym roku odbędzie się czwarta edycja Konkursu "Książka dla Trenera", który ma na celu wyróżnienie oraz promowanie książek zawierających rzetelną, empirycznie zweryfikowaną wiedzę, którą przekładać można na praktyczne działania w sferze szeroko pojętych usług rozwojowych.
Organizator Konkursu, Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu, wierzy, że nominowane i nagradzane książki będą przez praktyków rynku usług rozwojowych – trenerów, coachów, mentorów, doradców i konsultantów oraz pracowników działów HR, wybierane chętniej i częściej od tych, które zawierać mogą dezinformujące, bezużyteczne, a często szkodliwe i niebezpieczne treści. Wyróżnienie w Konkursie ma być dla czytelników wskaźnikiem wiarygodności i zachęcać do lektury wyróżnionych książek.
W konkursie, w każdej z kategorii, nagradzani są: autor książki oraz wydawnictwo, które opublikowało daną książkę na polskim rynku.
Nagrody w Konkursie w roku 2014 będą przyznawane w 4 kategoriach:
- książka dla trenera – autor polski
- książka dla trenera – autor zagraniczny
- książka dla trenera – nagroda publiczności
- książka dla trenera – evergreen
Zgłoszenia książek do Konkursu przyjmowane będą do końca stycznia 2014. Należy podać tytuł i autora książki, rok wydania i wydawnictwo oraz przesłać na adres: biuro@trenerzy.org.pl. Warunkiem przyjęcia zgłoszenia od wydawnictwa lub autora jest przesłanie trzech egzemplarzy książek, które oceniane będą przez członków Kapituły Konkursu.
Oto lista zgłoszonych książek 2014:
Szczegóły: http://trenerzy.org.pl/ksiazka-dla-trenera/edycja-2014-nadeslane-ksiazki
- „Szkoleniowe metody symulacyjne” - Balcerak Alicja, Woźniak Jacek, wyd. GWP
- „Teoria zła” - Simon Baron-Cohen wyd. Smak Słowa
- ,,Szefologika” - Paulina Polko, Roman Polko, wyd.OnePress
- „Psychologia konsumenta” aut. Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison, wyd. WN PWN
- „Jak umysł rośnie w siłę” aut. Elkhonon Goldberg, wyd. PWN
- „Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi” - Daniel H. Pink, wyd. Studio Emka
- „Infografiki” – Mark Smiciklas, wyd. Helion
- „Sześć poziomów wpływu społecznego” - Douglas T. Kenrick, Noah J. Goldstein, Sanford L. Braver, wyd.Helion
- „Dylemat wagonika” - Thomas Cathcart, wyd.PWN
- „Mentoring.Teoria, praktyka, studia przypadków” – Małgorzata Sidor-Rządkowska, wyd.Wolters Kluwer
- „Przestrzenie manipulacji społecznej” – Dariusz Doliński, Wyd. PWN
- „Szkolenia oparte na dowodach” - Colvin Clark Ruth, wyd. Moderator
- „Problemy biznesowe – rozwiązania” – Eric Bolland, Frank Fletcher, Wyd.PWN
- „Oczy szeroko otwarte” – Noreena Hertz, wyd. Muza
- „Magia słów” – Joanna Wrycza-Bekier, wyd. OnePress
- „Mądrość psychopatów” – Kevin Dutton, wyd. Muza
- „O negocjacjach i negocjatorach” – Andrzej Niemczyk, Mariusz Kędzierski, wyd. OnePress
- „Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka” – Jonathan Haidt, Smak słowa.
- „Derekrutacja. Czyli jak skutecznie rozwiązywać stosunek pracy” – Brayshaw, Chrobot, Konior, Płucienik, Wanio, wyd. PWN
- „Dawaj i bierz” – Adam Grant, wyd. MUZA S.A.
- „Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja” – Jan Doroszewski, Marek Kulus, Andrzej Markowski, wyd. Wolters Kluwer
- „Zbiór gier rozwijających umiejętności interpersonalne” – Edward E.Scannell, Colleen A. Rickenbacher, wyd. Wolters Kluwer
- „Zbiór niedrogich gier szkoleniowych” – Mary Scannell, Jim Cain, wyd. Wolters Kluwer
- „Zasady Sandlera” – David Mattson, wyd. Wolters Kluwer
- „Turban mistrza Mansura” – Marek Kochan, wyd. ZYSK I S-KA
Jesteśmy patronem medialnym Konkursu "Książka dla Trenera" - ważnej inicjatywy uhonorowania książek, których lektura stanowi szczególną wartość dla praktyków biznesu.
Będziemy Was na bieżąco informować o przebiegu Konkursu.