Czy pamiętasz, jak w szkole nauczyciele wspierali Cię w przypadku trudności z projektami i zadaniami? Jak ich rady i wskazówki pomogły przezwyciężyć problemy? W pracy podobną rolę odgrywa przełożony, wspierając Cię w kryzysowych sytuacjach. Jednakże, prowadząc własną firmę, sam jesteś swoim managerem. Kto wtedy może Cię poprowadzić? W takich momentach idealnym rozwiązaniem jest "coach biznesu".
Czytaj więcejBadanie PIFS: Potrzeby szkoleniowe i finansowanie działań rozwojowych w 2023r - ZAPROSZENIE
Polska Izba Firm Szkoleniowych zaprasza Klientów firm szkoleniowych – przedstawicieli HR i managerów - decydentów zakupu szkoleń i usług rozwojowych do udziału w drugiej edycji unikatowego zamkniętego badania Polskiej Izby Firm Szkoleniowych ,,Potrzeby szkoleniowe i finansowanie działań rozwojowych w 2023”.
Czytaj więcejJesteś studentką uczelni technicznej? Dołącz do programu edukacyjnego SIEMENSA – INŻYNIERKI 4.0!
Warszawa, grudzień 2022 r. – Ruszyły zgłoszenia do piątej edycji programu Inżynierki 4.0 organizowanego przez firmę Siemens. W serii warsztatów i spotkań z ekspertami z branży weźmie udział 30 studentek uczelni technicznych, które przyślą najciekawsze eseje odpowiadające na pytanie “Co dla Ciebie oznacza bycie inżynierką?”.
Czytaj więcejCzy rozwój ma płeć? Sposoby uczenia się pracowników a różnice międzypłciowe
Współczesna kobieta: liderka, partnerka, matka
Kobiety w Polsce mają pełen dostęp zarówno do edukacji, jak i do pracy, mają możliwość zarządzania własnym majątkiem, posiadają też pełne prawa wyborcze, choć wywalczone zaledwie 100 lat temu. Wydawałoby się, że cel równouprawnienia w 2022 roku został osiągnięty. Dlaczego więc, pomimo trwającej od tylu lat debaty o równości płci – zarówno w środowisku biznesowym, jak i rodzinnym – Polki wciąż ustępują pierwszeństwa i dostosowują się? Dlaczego nie wierzą w siebie i nie traktują swoich marzeń i ambicji zawodowych priorytetowo, choć są lepiej wykształcone, stanowiąc 60% absolwentów uczelni wyższych, bardziej empatyczne i znacznie lepiej zarządzające – co potwierdzają liczne badania. O tych i wielu innych zagadnieniach rozmawiano podczas konferencji Helping Hand „Współczesna kobieta: liderka, partnerka, matka”.
Czytaj więcejTrenerzy i formy rozwojowe przyszłości - kto i jak będzie szkolił zatrudnionych?
Okres pandemii wykreował nowe potrzeby, również w obszarze edukacji i podnoszenia kwalifikacji pracowników. W nowej rzeczywistości stale wzrasta popularność mieszanych form rozwojowych. Zmianie ulega więc także rola trenerów – ich metody przekazywania wiedzy oraz narzędzia pracy. Kim są trenerzy przyszłości i co ich wyróżnia? Na jakich kompetencjach będą się koncentrować w przygotowywanych i prowadzonych programach rozwojowych oraz po jakie formy będą sięgać? Czego oczekują od nich specjaliści HR, a czego sami uczestnicy szkoleń?
Czytaj więcejNowa rzeczywistość branży usług rozwojowych – wnioski z badania Polskiej Izby Firm Szkoleniowych
Wybuch pandemii miał znaczący wpływ na branżę usług rozwojowych i wymagał uruchomienia szeregu procesów adaptacyjnych do nowej sytuacji. Wiele pojawiających się prognoz dotyczących zachowania rynku jednak się nie sprawdziło. Jak pokazało najnowsze badanie HR zrealizowane przez firmę badawczą Sedlak & Sedlak na zlecenie Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, 46% respondentów uważa, że jakość szkoleń online nie ustępuje jakością tym w modelu tradycyjnym.
Czytaj więcejSzkolenia i rozwój pracowników AD 2022
Warto zatem przyjrzeć się bliżej trendom wyznaczającym kierunek na płaszczyźnie kształcenia i rozwoju zatrudnionych, by planując odpowiednie programy.
Czytaj więcejDigitalizacja: nowe role, nowe kompetencje, nowi liderzy
Wnioski z międzynarodowego raportu „Digital transformation"
Czytaj więcejAsynchroniczność szkoleń – podnoszenie kwalifikacji pracowników w czasie zmian
Czym dokładnie jest asynchroniczność szkoleń? Jak w przyszłości może stać się jednym z głównych filarów hybrydowego modelu przekazywania wiedzy i podnoszenia kwalifikacji?
Czytaj więcejTylko najlepsi i najbardziej kreatywni poradzili sobie w 2020 roku
Ponad 80 proc. pracodawców w Polsce angażuje się w rozwój kadr
„Bilansu Kapitału Ludzkiego” to jeden z największych europejskich projektów badawczych dotyczących rynku pracy, tj. zatrudnienia, adaptacyjności kadr i kompetencji zawodowych. Celem projektu, zapoczątkowanego w 2009 r. we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie, jest monitoring kapitału ludzkiego w Polsce
Czytaj więcejUmiejętności transferowalne ważne bez względu na koniunkturę na rynku
Umiejętność rozwiązywania problemów, adaptowania się do zmieniających się warunków i współpracy to kluczowe z kompetencji transferowalnych, czyli takich, które są uniwersalne i aktualne. Warto inwestować w ich rozwój, ponieważ można je wykorzystać bez względu na branżę czy stanowisko.
Czytaj więcej