Jak działa PR wewnętrzny? Czy jest konieczny?

Zarządzanie, Czytelnia

Pod pojęciem public relations kryje się budowanie wizerunku. Oprócz działań, które w ramach pracy nad dobrymi relacjami firmy z partnerami biznesowymi i klientami kierowane są na zewnątrz, pojawiają się również aktywności prowadzone wewnątrz organizacji. Warto pamiętać, że najlepszą wizytówką przedsiębiorstwa są zawsze osoby w nim zatrudnione. Czym jest PR wewnętrzny i jak działa?

Zadowolony pracownik czuje się doceniany, ważny i z łatwością identyfikuje się z firmą. Zmotywowany chętniej podejmuje nowe wyzwania i angażuje się w powierzone zadania. Z badań regularnie przeprowadzanych przez firmy rekrutacyjne wynika, że to nie wysokość zarobków jest najbardziej ceniona przez osoby poszukujące zatrudnienia. Liczy się stabilność, atmosfera w firmie, dobra komunikacja, sposób traktowania pracowników przez przełożonych, a także dodatkowe benefity. W jaki sposób pracodawca może stworzyć idealne miejsce pracy? Z pomocą przychodzi PR wewnętrzny.

W jaki sposób komunikować się z pracownikiem?

PR wewnętrzny to szereg działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo w celu zbudowania cenionego i pożądanego miejsca pracy. Najważniejsze jest w tym przypadku zadowolenie i satysfakcja pracowników. Pracodawcy chętnie korzystają z pomocy agencji public relations, która przygotowuje odpowiednią strategię i podpowiada, jakie działania warto podejmować, by stworzyć zadowolony i zaangażowany zespół. Jednocześnie specjaliści PR zwracają uwagę na konieczność prowadzenia z pracownikami skutecznej komunikacji i uczą, po jakie narzędzia sięgać. Jednym z nich mogą być np. media społecznościowe.

Istotne są również relacje pomiędzy pracownikami, dlatego warto organizować cykliczne spotkania integracyjne — także z całymi rodzinami. Takie wydarzenia zbliżają i pokazują, że pracodawcy zależy na dobrej atmosferze w firmie. Także regularne spotkania z poszczególnymi działami dają możliwość motywowania pracownika, omawiania z nim ważnych kwestii, rozwiązywania konfliktów i bieżących problemów.

PR wewnętrzny i zewnętrzny jako jeden proces

Wielu przedsiębiorców napotyka trudności w przypadku indywidualnego koordynowania działań z obszaru PR. Budowany wizerunek powinien być spójny, co oznacza, że wszelkie aktywności skierowane wewnątrz organizacji, jak i poza nią, powinny prowadzić do osiągnięcia tego samego celu. W wyborze narzędzi i przygotowaniu strategii pomoże agencja PR. Warszawa jest jednym z miast, w którym warto szukać wsparcia. Specjaliści public relationsprzeanalizują sytuację w firmie, wskażą mocne i słabe strony, podpowiedzą, jak rozmawiać z zespołem, ale także, jak docierać do osób spoza firmy.

Sprawna komunikacja z pracownikami, organizowanie szkoleń, klarowny system wynagrodzeń i premii, bonusy, wysoka kultura organizacji to elementy, które przemawiają na korzyść pracodawcy. PR wewnętrzny to również pozyskiwanie informacji zwrotnej, jej analiza i szybkie reakcje na niepokojące sygnały płynące od pracowników. Każda firma dbająca o swój wizerunek musi pamiętać, że najważniejszy jest dialog —  wyznacznik udanej współpracy.

 

Drukuj artykuł
Artykuł przygotowany przez PR Calling

PR Calling

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.