Szybkość ładowania się strony jest obecnie jednym z istotniejszych wskaźników, na który zwracają uwagę zarówno klienci, jak i wyszukiwarka Google. Wolne strony znajdują się na niższych pozycjach w wynikach płatnych, jak i bezpłatnych. Sami użytkownicy niechętnie wchodzą na strony, które zbyt długo się ładują i opuszczają je niemal natychmiast. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym jest szybkość ładowania się strony i dlaczego warto zadbać o jej poprawę, to koniecznie przeczytaj poniższy tekst.
Czym jest szybkość strony?
Wydawać by się mogło, że szybkość ładowania się strony jest pojęciem łatwym do uchwycenia. W praktyce jednak istnieje wiele parametrów, za pomocą których, jest ona opisywana. Na wstępie warto jednak odróżnić szybkość ładowania się strony od szybkości ładowania się całej witryny. Jeśli mowa o tym drugim, to znaczy, że problem, który u nas występuje jest globalny, poniewaz dotyczy wszystkoch podstron. Jeśli mowa natomiast o szybkości ładowania się strony, to mówimy o pojedynczym adresie URL.
Najpopularniejszymi metrykami, które służą do oceny szybkości jest Page Load Time, czyli szybkość ładowania się strony. W tym wypadku mierzone jest pełne wyrenderowanie się strony. Inną metodą weryfikacji szybkości strony jest natomiast czas potrzebny do ściągnięcia pierwszej bajtu strony z serwera przez przeglądarkę, czyli TTFB ( ang. Time to First Byte). W większości przypadków to pierwszy ze wspomnianych parametrów bywa wykorzystywany przy ocenie szybkości strony
Właściciele sklepów internetowych nie zawsze chętnie skupiają się na prędkości swoich witryn, ponieważ są to skomplikowane kwestie techniczne, które wymagają wielu zmian w witrynie. Korzyści z szybkiej strony jednak zdecydowanie pozytywnie wpływają na przychody.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, co jeszcze ma wpływ na poprawę sprzedaży w sklepach internetowych i potrzebujesz pomocy w zwiększeniu konwersji, to koniecznie skorzystaj z pomocy specjalistów z firmy Conversion, którzy od lat pomagają przedsiębiorcom z branży e-commerce.
Szybkość ładowania się strony - dlaczego warto o nią zadbać?
Od kilku lat wszystkie branże związane z marketingiem internetowym zwracają szczególną uwagę na szybkość ładowania się strony. Przy obecnym wzroście szybkości internetu, zwłaszcza na telefonach komórkowych, jest to bardzo rozsądne podejście. Użytkownicy są bowiem coraz bardziej niecierpliwi i coraz szybciej irytują się stronami, których prędkość ładowania pozostawia wiele do życzenia. Przekłada się to oczywiście na współczynnik odrzuceń, spadek konwersji i przychodów.
Poprawa szybkości przekłada się na korzyści dla naszego biznesu. Jest ona w ostatnich latach, obok dostosowania do urządzeń mobilnych, czynnikiem rankingowym dla bezpłatnych wyników wyszukiwania. Z drugiej strony kiepski stan techniczny strony i powolne ładowanie ma wpływ na koszt i zajmowaną pozycję również w płatnych wynikach Google Ads
Warto ponadto dodać, że szybkość strony ma nie tylko wpływ na to, czy nasz potencjalny klient szybko opuści naszą stronę, ale również na to, jakich akcji na niej dokonana. Wiele testów wskazuje na to, że strony, które charakteryzują się wysoką szybkość generują więcej odsłon. Użytkownik, który ma pozytywne doświadczenie z użytkowania strony chętniej dokonuje zakupu, a wartości koszyka jest statystycznie wyższa.
Wolne strony dodatkowo przekładają się na niską ocenę całego biznesu. Powodują frustrację i tworzą wrażenie nieprofesjonalizmu.
Jak możemy sprawdzić aktualną szybkość naszej strony?
Szybkość strony warto sprawdzać regularnie zarówno podczas jej budowania, jak i wprowadzania na niej kolejnych zmian. Jak można to zrobić? Na rynku mamy wiele programów, które służą do tego celu, jednak najpopularniejszym z nich jest oczywiście Google PageSpeed Insights. Jego zaletą jest darmowość, a także możliwość uzyskania informacji o szybkości wersji desktopowej, jak i mobilnej naszej strony. Dodatkowe jest to narzędzie, dzięki któremu uzyskamy konkretne wskazówki, dzięki którym możemy poprawić szybkość ładowania się naszej witryny.