Elastyczne podejście do godzin pracy przyciąga pracowników do firm.

Zarządzanie, Czas pracy

Warszawa, 24 września 2018 r. – Ponad połowa polskich pracowników - 51% – chciałaby od czasu do czasu pracować z domu. Jeszcze więcej, bo ponad 66%. doceniłaby możliwość pracy w elastycznych godzinach – wynika z cyklicznego badania Confidence Index przeprowadzonego w II kwartale 2018 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page.

3 twarze HR Business Partnera... Zobacz inne ciekawe artykuły

Polscy pracownicy chcieliby mieć większą elastyczność w zakresie wyboru godzin pracy i miejsca, z którego będą ją wykonywać. Jak pokazuje badanie Confidence Index przeprowadzone przez firmę Michael Page, na pracy zdalnej najbardziej zależy osobom pracującym w sektorze dóbr konsumenckich (54,9%), logistyce (54,3%) i technologii (50,7%). Nieco mniejszą wagę do tego aspektu przywiązują pracownicy finansów (46,3%.) oraz przemysłu i produkcji (42,6%). Perspektywa pracy w elastycznych godzinach jest najbardziej atrakcyjna dla branży finansowej (72,2%) i logistycznej (68,6%) Mniejsze znaczenie ma natomiast dla pracowników przemysłu i produkcji (57,4%) oraz dóbr konsumenckich (56,9%).

- W Polsce zgodnie z danymi Kantar TNS, na razie tylko 1/3 firm umożliwia pracownikom korzystanie z pracy zdalnej i to w ograniczonym modelu. To pokazuje, że elastyczne podejście do godzin i miejsca pracy nie jest jeszcze powszechną praktyką w naszym kraju. Jednak analizując sytuację na rynku pracy możemy przypuszczać, że w najbliższej przyszłości coraz więcej pracodawców będzie zgadzać się na częściowe wykonywanie obowiązków zdalnie – mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w firmie rekrutacyjnej Michael Page.

Wydaje się, że ewolucja podejścia pracodawców do tematu większej elastyczności jest tylko kwestią czasu. Przyczyni się do niej z pewnością silna pozycja kandydatów na rynku pracy, którzy obok benefitów pozapłacowych, oczekują właśnie coraz większej elastyczności.

- Zaoferowanie możliwości pracy z domu od czasu do czasu lub wprowadzenie elastycznych godzin może w dłuższej perspektywie znacznie zwiększyć atrakcyjność firmy na rynku, zmniejszyć rotację pracowników i przyciągnąć kandydatów do przedsiębiorstwa – dodaje Piotr Dziedzic z Michael Page.

...

O badaniu Confidence Index

Confidence Index to cykliczny sondaż przeprowadzany przez Michael Page, który bada nastroje wśród osób poszukujących pracy w wybranych krajach w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Azji oraz Australii. Badanie mierzy poziom optymizmu kandydatów na stanowiskach specjalistycznych i managerskich w odniesieniu do szans na znalezienie nowej pracy, przewidywanego czasu trwania poszukiwań, oczekiwań wobec własnej sytuacji zawodowej i sytuacji gospodarczej kraju oraz powodów, które skłoniły ich do zmiany miejsca zatrudnienia. Badanie jest prowadzone online wśród kandydatów, którzy aplikowali na ofertę pracy za pośrednictwem strony Michael Page

3 twarze HR Business Partnera... Zobacz inne ciekawe artykuły

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.