Dla polskich pracowników atrakcyjne miejsce pracy to takie, które pozwala się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności. Jednak przy wyborze pracodawcy, duże znaczenie dla kandydatów mogą mieć także dodatki pozapłacowe. Choć najbardziej pożądane są szkolenia, pakiet medyczny czy też prywatne ubezpieczenie, to mile widziane przez pracowników są również dodatkowe dni urlopowe, czy darmowe przekąski w biurze – wynika z badania Confidence Index przeprowadzonego w III kwartale 2018 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page.
Przeczytaj też: Firma po wieczne czasy czyli wartości jako kod DNA_cz.1
Niemal 60% ankietowanych przyznało, że głównym powodem poszukiwania nowego miejsca zatrudnienia jest chęć zdobycia dodatkowych umiejętności. W 36% przypadków taka decyzja może być również podyktowana brakiem możliwości do rozwoju w obecnej firmie. Z kolei dla 47,2% badanych powodem do szukania nowego pracodawcy jest perspektywa otrzymania lepszego wynagrodzenia - wynika z badania Confidence Index przeprowadzonego w III kwartale 2018 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page.
Poza wyższą pensją oraz możliwościami rozwoju, polscy pracownicy zwracają uwagę również na benefity pozapłacowe. Spośród nich, najbardziej pożądane są szkolenia – są one istotne dla 90% ankietowanych. Niewiele mniej, bo 86% respondentów chce mieć dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej, a 72% liczy na pakiet ubezpieczeniowy. Dla niemal połowy respondentów (49%) atrakcyjnym dodatkiem do pensji jest również karta sportowa. Niemal taki sam odsetek badanych chętnie skorzystałby z możliwość wzięcia dodatkowych dni urlopowych.
- Coraz więcej firm oferuje swoim pracownikom różnorodne benefity, dlatego takie dodatki jak karta sportowa, czy pakiet medyczny choć nadal cenione, w większości firm są już standardem. Wobec tego, na kandydatach większe wrażenie mogą zrobić te mniej popularne i rzadziej spotykane, jak np. karty podarunkowe, które chciałoby dostawać 42% respondentów, czy programy oszczędnościowe, które chwali ponad 41% ankietowanych. Dodatkowo, już 27% badanych liczy na darmowe przekąski i owoce w biurze – mówi Piotr Dziedzic, Dyrektor w Michael Page i członek zarządu Polskiego Forum HR.
Przeczytaj też: Firma po wieczne czasy czyli wartości jako kod DNA_cz.1