Wskazówki dla rekruterów

Rozwój, Rekrutacja i selekcja

Facebook to jedno z lepszych miejsc na szukanie pracowników z wielu branż, szczególnie tych związanych z nowymi mediami. Warto poznać sposoby na to, jak wyróżnić się spośród innych. Na początek należy pomyśleć nad samą kreacją ogłoszenia rekrutacyjnego, czyli grafiką i tekstem. Jeśli szukamy kogoś na stanowisko kreatywne, to ogłoszenie również powinno być... pomysłowe, nieszablonowe, oryginalne. Niestety nadal zdarza się, że firma, która rekrutuje np. specjalistę ds. mediów społecznościowych do agencji reklamowej publikuje nudną, stockową grafikę wraz z tendencyjnym tekstem.


Bądź wiarygodny

Dobrą praktyką jest także wykorzystanie wizerunku pracowników danej firmy. Jeśli np. szukamy copywritera, to zróbmy mini-wywiad z osobą zajmującą to stanowisko: jakie zadania lubi najbardziej, co sprawia jej największą trudność, jak wygląda jej zwykły dzień w pracy... Dzięki pokazaniu rzeczywistych osób z ich prawdziwymi wypowiedziami skracamy dystans z odbiorcą i stajemy się bardziej autentyczni. Pokaż firmę od środka Kolejnym bardzo dobrym pomysłem jest nagranie filmu wideo, który pokaże firmę „od środka”. Przed wysłaniem swojej aplikacji do firmy część z nas zastanawia się, jak wygląda jej biuro oraz chce poznać swoich potencjalnych współpracowników.

Teoretycznie wiele można przekazać samym tekstem i grafiką, ale jednak wideo zazwyczaj lepiej trafia do ludzi. Co ważne, film ten można później wykorzystać do niejednej rekrutacji. Dodatkowo Facebook chętnie promuje takie materiały i pozwala im osiągać spore zasięgi organiczne. A już sama promocja płatna wychodzi zazwyczaj bardzo tanio (przy dobrym targetowaniu często jest to koszt 0,01-0,05 złotych za 3- sekundowe wyświetlenie filmu). Pamiętajmy tylko, aby film zamieszczać na serwerze Facebooka, a nie linkować do np. YouTube’a – dzięki temu powinnien mieć lepszy zasięg.

Zaangażuj

Aby jeszcze bardziej zaintrygować odbiorców, warto używać wielu różnych formatów postów, które oferuje Facebook, czyli też np. gifów i pokazów slajdów. Bardzo angażują też quizy, rebusy i zagadki. W ogłoszeniu można też zadać pytanie rekrutacyjne - dzięki temu dość prostym sposobem przeprowadzamy jej I etap. W grupie siła, ale uważaj! Niestety sama dobrze przygotowana kreacja nie wystarczy. Jest ona oczywiście bardzo ważna, by osiągnąć rekrutacyjny sukces, ale warto wiedzieć, co możemy z nią zrobić oprócz... wrzucenia jako post na swój fanpage.

Pamiętajmy o grupach tematycznych

Na przykład ogłoszenia z branży mediów społecznościowych można spokojnie opublikować w takich grupach na Facebooku jak „Social Media Jobs”, „Zlecenia dla freelancerów - copywriterzy, tłumacze, graficy, i inni” czy ”Praca w marketingu”. Trzeba tylko pamiętać, żeby czytać dokładnie regulaminy – w niektórych z nich wymagane jest np. podanie wynagrodzenia. A podawać je warto tylko wtedy, kiedy mamy pewność, że nie jest ono zbyt niskie jak na daną branżę. Widziałam już nieraz „burzę” pod ogłoszeniami o pracę, gdzie na stanowisku wymagającym doświadczenia w wymiarze pełnego etatu pracodawca oferował niewiele więcej niż najniższą krajową. Niestety w takich przypadkach bardzo łatwo o kryzys w mediach społecznościowych.

Promuj

Oprócz aktywności w grupa warto zainteresować się płatnymi promocjami, ponieważ Faceobook cały czas zmniejsza bezpłatne zasięgi. Posty z ogłoszeniami o pracę można promować nie tylko do fanów swojej firmy (a czasem nie wolno), ale także targetując na konkretne stanowiska pracy. Niestety ostatnia opcja została mocno ograniczona w systemie reklamowym Facebooka. Na szczęście pozostają nam jeszcze inne opcje, np. jeśli szukamy programisty, to w zainteresowaniach możemy wpisać odpowiedni język programowania czy nazwy stron związanych z programowaniem.

                                                                                                           ...

Na koniec pamiętajmy o budowaniu pozytywnego wizerunku swojej firmy w sieci... na co dzień. Starajmy się zamieszczać na swoim profilu posty z życia firmy, aktywnie odpowiadać na komentarze, udzielać się na profilach branżowych. Dzięki temu mamy szansę na przyciągnięcie talentów do naszej firmy... nawet bez zamieszczania ogłoszenia
rekrutacyjnego.

 

Drukuj artykuł
Dominika Płatkowska

Social Media Now
Zajmuje się prowadzeniem działań reklamowych na Facebooku i Instagramie oraz doradztwem i szkoleniami dla klientów biznesowych. Doświadczenie w kreowaniu treści zdobyła w redakcji Gazety Częstochowskiej oraz w portalach internetowych. Z prawdziwą pasją podchodzi do dzielenia się swoją wiedzą z innymi. Magister dziennikarstwa i komunikacji społecznej, socialmedianow.pl

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.