Ruszyły zgłoszenia do drugiej edycji konkursu JustBrief, który agencja Performante realizuje z myślą o studentachi absolwentach planujących karierę w branży kreatywnej. W tym roku partnerem głównym projektu jest Uber Eats.
Młodzi ludzie postrzegają branżę kreatywną jako bardzo hermetyczną. Z raportu przygotowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR „Co nie styka w branży kreatywnej” wynika, że jest to jedna z największych barier z jaką borykają się studenci zainteresowani pracą w agencjach reklamowych i interaktywnych. Kolejną trudność stanowi wykazanie umiejętności nie mając jeszcze konkretnych osiągnięć na koncie. W ogłoszeniach o pracę na stanowiska juniorskie pojawiają się wymagania w obszarze kompetencji takich jak kreatywność czy innowacyjne podejście do problemów.
- Studentom oraz absolwentom, którzy nie posiadają jeszcze portfolio trudno jest zaprezentować te kompetencje w CV, a co za tym idzie pozytywnie przejść pierwszy etap selekcji w procesach rekrutacyjnych. Właśnie z tego powodu powstał konkurs edukacyjny JustBrief. Chcemy pomagać młodym, bo jeszcze niedawno sami, jako juniorzy na początku kariery, borykaliśmy się z podobnymi wyzwaniami - mówi Tina Toutounchi, Employer Branding & Internal Communication Specialist z agencji Performante. – Duże zainteresowanie studentów poprzednią edycją konkursu zachęciło nas do kontynuowania przedsięwzięcia. Projekt zyskał także uznanie
w branży. Otrzymaliśmy nominację w konkursie EB Kreator organizowanym przez GoldenLine w kategorii na najlepszą kampanię employer brandingową
oraz wyróżnienie w konkursie EB Stars, którego organizatorem jest Employer Branding Institute, za najlepszą kampanię employer brandingową do 100 tys. zł - dodaje.
Zgłoszenia do JustBrief przyjmowane będą do 4 listopada na stronie justbrief.pl. Studenci zostaną dobrani w 5-osobowe zespoły kreatywne, które ze wsparciem specjalistów z agencji Performante, stworzą swoje koncepcje kampanii digitalowej dla swojego pierwszego, prawdziwego klienta - Uber Eats. W briefingu weźmie również udział przedstawiciel restauracji Gringo, który zadba o to, aby uczestnicy poznali perspektywę restauratorów zaangażowanych we współpracę z klientem. Pomysły przygotowane przez uczestników oceniane będą przez jury składające się
z przedstawicieli Uber Eats, Business Insider Polska oraz Performante. Podczas finału, który odbędzie się 7 grudnia, zwycięski zespół otrzyma nagrodę w wysokości 10 000 PLN oraz możliwość odbycia stażu w firmach organizatorów i wybranych partnerów konkursu. Zwycięska kampania ma szansę na realizację.