We współczesnych organizacjach spotyka się wielu menedżerów. Ale czy każdy menedżer to prawdziwy lider? Definicja lidera i menedżera już od dłuższego czasu jest obiektem zainteresowania wielu psychologów i trenerów biznesu. Czy menedżer zespołu, który "dowozi" wynik jest również dobrym liderem? Wydawałoby się, że tak - w rzeczywistości biznesowej nie jest to jednak regułą. Idealnie byłoby, gdyby wszyscy menedżerowie w naszej organizacji byli jednocześnie dobrymi liderami - potrafili wyzwolić w swoich zespołach poczucie jedności, mówić ale i słuchać zespołu, wspólnie z zespołem realizować cele, a nie tylko oddelegowywać zadania zbliżające do realizacji celu.
Tworząc tegoroczny program Kongresu HR - Ludzie i Strategia – organizatorzy zadali sobie kilka istotnych pytań:
- Jak wśród bardzo dobrych pracowników rozpoznać tych, którzy szczególnie nadają się na rolę lidera?
- Jak rozwijać przyszłych liderów w organizacji?
- Jak wspierać menedżerów w kształtowaniu postaw i zachowań godnych miana lidera?
- Jak wspierać menedżerów i liderów w pracy z zespołem, pomagać wspólnie budować silny i zaangażowany zespół?
- Jak zadbać o uważność biznesową liderów w pracy pod presją czas, natłokiem obowiązków czy w środowisku częstych zmian?