Design Thinking, 28-29 listopada, Warszawa

Konferencja -

Opis wydarzenia

tagi:

Według światowego rankingu Global Innovation Index 2017, Polska pod względem efektywności innowacji zajmuje 48 miejsce na tle 127 krajów, z wynikiem 0,67. Polskie organizacje dopiero rozpoczynają przygodę z systemowym podejściem do innowacji i Design Thinking. To jedna z najbardziej efektywnych, metod projektowych prowadząca do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, m.in. w zakresie tworzenia przełomowych produktów, usług, procesów, technologii, metod organizacyjnych, strategii marketingowych, elementów planowania i projektowania przestrzeni publicznej, jak również rozwiązywania problemów napotykanych w codziennym życiu. Wypracowane za jej sprawą rozwiązania stanowią rozsądną strategię biznesową i są technologicznie możliwe do realizacji.

 
Wydarzenie zgromadzi rzeszę wybitnych praktyków metody Design Thinking z Polski i ze świata. Specjaliści z różnych branż odpowiedzialni za projektowanie innowacji, zaprezentują swoją wiedzę i doświadczenie oparte na głębokim zrozumieniu tego co prowadzi do zmian, których wszyscy doświadczamy w towarzyszącej nam rzeczywistości.

Podczas Spotkania zostaną zaprezentowane liczne studia przypadku rzeczywistego wykorzystania metody w oparciu o działania praktyków z szeroko rozpoznawalnych marek. Pragniemy, aby uczestnicy spojrzeli na problem z szerszej perspektywy i na tej podstawie wykreowali własne, absolutnie nowatorskie rozwiązania, stwarzając tym samym spektakularne szanse rynkowe prowadzące do osiągnięcia ponadprzeciętnych zysków organizacji i budowania pozycji lidera w swojej branży.

PODCZAS KONFERENCJI M.IN.:

  • Dlaczego świat pokochał Design Thinking?
  • Jak zaprojektować organizację aby sprostała wyzwaniom XXI wieku?
  • Jak zaprojektować produkty i usługi, tak żeby stale przekraczały oczekiwania klientów?
  • Jakie role są przydatne w firmach, gdy budujemy kulturę innowacji.
  • Jak zwiększyć kreatywność w zespołach odpowiedzialnych za projektowanie i doskonalenie?
  • Dlaczego w procesie projektowym trzeba uwzględniać wiele perspektyw i dlaczego zaangażowanie pracowników jest niezbędne.
  • Jak mierzyć efekty procesów projektowych.
  • Jakie problemy biznesowe można rozwiązać z wykorzystaniem myślenia projektowego, a w których efektywniej sprawdzą się inne podejścia.
  • Co dalej jeśli Design Thinking nie zadziałał w twojej firmie?
  • Dlaczego czasem warto być ''inside the box", zamiast ''outside the box", czyli SYSTEMATIC INVENTIVE THINKING (SIT).
  • Na czym polega skuteczne zarządzanie zmianami na przykładzie IKEA Group - IKEAs JOURNEY.
  • Doceniamy rolę innowacji, sami myślimy poprzez rozwiązania.
  • Ponieważ najbardziej cenimy case studies, pragniemy przedstawić Państwu najbardziej praktyczną i wiedzę dotyczącą zastosowania metody Design Thinking w biznesie .
  • Ponieważ wiemy, że Państwa ambicje sięgają wysoko, zależy nam na przekazaniu Państwu najświeższej wiedzy i bogatego doświadczenia najlepszych z najlepszych praktyków metody Design Thinking.
  • Chcemy podkreślić ważną rolę prototypowania w zespole i poszukiwania alternatywnych pomysłów w zaspokajaniu potrzeb klienta, wzrostu udziału w rynku, utrzymania przewagi konkurencyjnej, wykorzystaniu nowych szans rynkowych.
  • Pragniemy przedstawić pulę przełomowych narzędzi, które pomogą Państwu w zwiększeniu własnej kreatywności i przezwyciężaniu trudności, które wydawać by się mogły nie do pokonania.
  • Jesteśmy przekonani, że liczne pomysły prezentowane przez naszych Panelistów, zainspirują Państwa do wyjścia poza utarte ramy i schematy działania w kontekście tworzenia niepowtarzalnych rozwiązań w ramach własnych organizacji.

 

Tematem przewodnim wydarzenia będzie zastosowanie narzędzi Design Thinking w biznesie i związane z nim światowe trendy i kierunki rozwoju wpływające na wdrażanie zmian i usprawnień, budzenie kreatywności i zaangażowania pracowników.

Program

DZIEŃ I – 28 listopada 2017 r.

09.00 – 09.30 Rejestracja, powitalna kawa i herbata

09.30- 10.20  DESIGN THINKING - WPROWADZENIE

DESIGN THINKING – FAKTY I MITY, KTÓRE WARTO ZNAĆ PRZED ROZPOCZĘCIEM REALIZACJI PROCESU.

  • Dlaczego świat pokochał Design Thinking?
  • Czy wszyscy możemy być projektantami?
  • Jak projektowanie przekłada się na biznes?
  • Kiedy projektowanie nie pomoże? Czyli jakie problemy biznesowe można rozwiązać z wykorzystaniem myślenia projektowego, a w których efektywniej sprawdzą się inne podejścia?
  • Doświadczenie klientów vs doświadczenie pracowników - krótka historia o tym, dlaczego w procesie projektowym trzeba uwzględniać wiele perspektyw i dlaczego zaangażowanie pracowników w procesach projektowych jest niezbędne.
  • Wartość niezrealizowanych pomysłów - czyli jak mierzyć efekty procesów projektowych.

Agnieszka Mróz - Projektantka usług, Logisfera Nova.

10.20 – 10.35 Kwadrans towarzyski

10.35 – 11.20  DESIGN THINKING – MODNY KORPORACYJNY GADŻET?

"DESIGN THINKING W IMADLE KORPORACYJNYCH NAMIĘTNOŚCI"

  • Czy design thinking jest skazane na bycie modnym, korporacyjnym gadżetem?
  • Jakie emocje napędzają lub osłabiają motywację do działań innowacyjnych?
  • Jakie są źródła lęku przed innowacyjnością?
  • Czego brakuje w tradycyjnym modelu design thinking?
  • Co zrobić, żeby zamienić twórczą lewitację w realny program działań?
  • Jakie doświadczenia płyną z branży ubezpieczeniowej: przykład pesymistyczny i optymistyczny.

Dr Paweł Fortuna - psycholog biznesu, badacz procesów perswazji i obrony przed manipulacją, autor tekstów, doradca i trener biznesu, nauczyciel akademicki.

11.20 – 12.05  "WYSPA SKARBÓW"

WYKORZYSTANIE POTENCJAŁU WYOBRAŹNI AKTORSKIEJ W DESIGN THINKING.

  • Pięć kroków budowania wyobraźni.
  • Budowanie empatii.
  • Synergia emocji i wyobraźni.
  • Wykorzystanie potencjału kreatywności.

Jacek Rozenek - Osobisty trener i coach najtęższych głów biznesu, nazywany trenerem nowej generacji.

12.05 – 12.20 Kwadrans towarzyski

12.30 – 13.20  HOW TO USE DESIGN THINKING METHOD TO BUILD AN ORGANIZATION THAT EXCEEDING CUSTOMER EXPECTATIONS? – CASE STUDY

DESIGN – EXECUTE – IMPROVE: HOW SHOULD THEY BE INTEGRATED? – CASE STUDY.

  • How to (re)Design our Organisations for the 21st Century challenges?
  • How to design Products and Services for constantly exceeding our Customers expectations?
  • How to boost creativity in our Design and Improvement Teams?

PROJEKTOWANIE – WYKONANIE – DOSKONALANIE. JAK POWINNY BYĆ ZINTEGROWANE? KLUCZOWE ASPEKTY.

  • Jak zaprojektować organizację aby sprostała wyzwaniom XXI wieku?
  • Jak zaprojektować produkty i usługi, tak żeby stale przekraczały oczekiwania klientów?
  • Jak zwiększyć kreatywność w zespołach odpowiedzialnych za projektowanie i doskonalenie?

Cristian Matei, Co-founder and President Advanced Thinking, (former Global Head Learning & Development, General Electric and former Global Head Operational Quality and Continuous Improvement, Alstom).

13.20 – 14.20 Lunch

14.20 – 15.15  DESIGN THINKING VS DESIGN DOING – CASE STUDY

DESIGN THINKING AS A STRATEGY FOR FOSTERING EMPLOYEE CREATIVITY AND RAPID INNOVATION ITERATIONS.

  • Leading by design – design the way you lead
  • Design thinking vs Design doing
  • Innovation – Is there really any new ideas?
  • Executing the Design process - Win fast lose fast
  • Measuring the outcome – The bottom line

DESIGN THINKING JAKO STRATEGIA WSPIERANIA KREATYWNOŚCI PRACOWNIKÓW I SZYBKICH, POWTARZALNYCH INNOWACJI.

  • Prowadzenie organizacji poprzez projektowanie. Projektuj drogę, którą podąża Twoja organizacja.
  • Design Thinking vs Design Doing.
  • Innowacje – czy naprawdę istnieją nowe pomysły?
  • Realizacja procesu projektowego. Szybkie zwycięstwo, które szybko tracimy?
  • Pomiar wyniku – dolna granica.

Brent Wong, Corporate Director Lean Enterprise, Belden Inc.
Certyfikowany lider zmian, Six Sigma Black Belt.

15.15 – 15.45  DESIGN THINKING - ZACZYNAM OD JUTRA! – CASE STUDY

DESIGN THINKING - MODA NA ŻÓŁTE KARTECZKI CZY MUST HAVE DZISIEJSZEGO BIZNESU?

  • Po co nam design thinking, skoro wszystko dziś jest innowacyjne, kreatywne i smart?
  • Design thinking - zaczynam od jutra!
  • Co się bardziej opłaca - pogoń za konkurencją czy klientami?
  • Żółte karteczki, plastelina i co dalej?

BEATA MICHALSKA – DOMINIAK – Designthinker, brand manager, trener, Klientocentryczni.

15.45 ZAKOŃCZENIE I DNIA KONFERENCJI
UROCZYSTY KOKTAJL

DZIEŃ II – 29 listopada 2017 r.

09.00 – 09.30 Rejestracja, powitalna kawa i herbata

09.30- 10.30  SYSTEMATIC INVENTIVE THINKING (SIT) – CASE STUDY

INSIDE THE BOX – CZYLI DLACZEGO DESIGN THINKING NIE DZIAŁA…

  • Dlaczego  zdarza się, że Design Thinking nie działa? Czynniki będące przyczyną klęski.
  • Co dalej jeśli Design Thinking nie zadziałał w twojej firmie?
  • Persony innowacji , czyli jakie role przydatne są w firmach, gdy budujemy kulturę innowacji.

Edyta Paul – Menadżer Innowacji, Trener, REHAU Sp. z o.o.

10.30 – 10.45 Kwadrans towarzyski

10.45 – 12.15  IKEAs JOURNEY – CASE STUDY

Part I

CHANGE MANAGEMENT IN PROJECT: IKEAs JOURNAY.

  • How Change Management in IKEA went from nothing to very important - and back.
  • All the things that worked well - and all the things that didn't.
  • Why we are now getting rid of change managers.

Part II

WHY YOUR STAKEHOLDER MODEL/APPROACH IS PROBABLY OBSOLETE AND WON’T WORK WITH GENERATION Y (THE ‘’MILLENNIALS’’) – AND YOU ARE RUNNING OUT OF TIME.

  • Stakeholder power is growing and shifting - but where to?
  • Why a bottom-up approach is as wrong as top-down
  • Why we must learn to love complexity

SESJA I

ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W PROJEKTACH - IKEAs JOURNEY.

  • Jak zarządzanie zmianami w projektach przeistoczyło się z nieznaczącego zagadnienia w bardzo ważne i odwrotnie.
  • Dlaczego teraz nie potrzebujemy Change Managers?

SESJA II

DLACZEGO TWÓJ MODEL BIZNESOWY/PODEJŚCIE JEST PRAWDOPODOBNIE PRZESTARZAŁE I NIEODPOWIEDNIE DLA POKOLENIA MILLENIALSÓW – KOŃCZY CI SIĘ CZAS.

  • Siła zainteresowanych stron rośnie i zmienia się, ale w jakim kierunku?
  • Dlaczego podejście oddolne jest tak samo złe jak odgórne.
  • Dlaczego musimy nauczyć się kochać złożoność?

Daniel Abrantes, Change Management Matrix Manager, Inter IKEA Group.

12.15 – 12.30 Kwadrans towarzyski

12.30- 13.30 PROTOTYPOWANIE ZMIANY – CASE STUDY

SESJA I

ZMIANY KULTURY ORGANIZACYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA.

  • Dokonywanie zmiany kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa poprzez głębokie zrozumienie problemów i potrzeb „jej użytkowników”.
  • Cykliczne ingerencje w organizację oparte na prototypowaniu zmiany i innych elementach koncepcji Design Thinking.

SESJA II

JAK POPRZEZ DESIGN THINKING ZWIĘKSZYĆ WYDAJNOŚĆ LINII PRODUKCYJNEJ I OBNIŻYĆ KOSZTY?

  • O tym co mają ze sobą wspólnego:
    Wspinaczka na Mont Blanc, jazda na nartach w Dubaju, granie jazzu, pisanie wierszy, taksówka powietrzna, wystawienie sztuki teatralnej, mecz hokejowy z produkcją kremów, podnoszeniem wydajności linii produkcyjnej, obniżaniem kosztów i podnoszeniem jakości obsługi klientów.

Wiesław Biernacki, General Manager Manufacturing Biernacki InteGREATing S.K.A., były Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu Beiersdorf Manufacturing Poznań.

13.30 – 14.30 Lunch

ZAKOŃCZENIE II DNIA KONFERENCJI

Szczegóły wydarzenia

  • Termin: 28.11.2017 - 29.11.2017
  • Dz. tyg.: wt. - śr.
  • Czas trwania: 2 dni
  • Wstęp: płatny

Strona WWW

Strona www: Zobacz

Podziel się ze znajomymi:

f g l

Wykorzystujemy pliki cookies.