Inicjatywa biegów korporacyjnych

HR Wywiad

Jako pomysłodawcy inicjatyw B2Run, biegów korporacyjnych dostrzegliście niszę i potrzeby pracowników idące w parze z trendami zdrowego stylu życia. W tym roku do Polski wkracza B2Run – międzynarodowy projekt. Skąd wziął się pomysł na B2Run?

Hans-Peter Zurbruegg: Pierwszy event z serii B2Run odbył się w 2004 roku w Monachium. W tamtych czasach pomysł biegu korporacyjnego był czymś nowy, podobnie jak działania samych firm mające na celu team buliding, dbanie o zdrowie pracowników czy employer branding. Nasz event był odpowiedzią na potrzeby, które wtedy zaczęły się rysować coraz wyraźniej. B2Run stworzył również przestrzeń dla networkingu w sportowej atmosferze.

W 2017 roku liczba uczestników na całym świecie sięgnęła 220 tysięcy. Jaki jest sekret tak dynamicznego wzrostu?

Hans-Peter Zurbruegg: Prawdę mówiąc nie ma żadnego sekretu. O sukcesie stanowi formuła wydarzenia. W Niemczech, gdzie narodził się cykl, B2Run był pierwszym przedsięwzięciem tego typu w historii. Sam proces przekształcania się w krajowy cykl był bardzo dynamiczny. W ostatnich kilku latach zaobserwowaliśmy wzrost świadomości pracodawców, jak ważnym czynnikiem jest zdrowie ich pracowników. To spowodowało nie tylko znaczny wzrost liczby uczestników B2Run, ale również zwiększenie liczby wydarzeń o charakterze korporacyjnym, biegowym. Nasza formuła na sukces to po prostu odpowiedź na zapotrzebowania rynku i ducha czasów, w których przyszło nam żyć.

Co wyjątkowego oferuje B2Run? Czym wyróżnia się na tle innych biegów?

Hans-Peter Zurbruegg: Powody, dla których coraz więcej firm bierze udział w naszych wydarzeniach, są różnorodne. B2Run odbywa się zawsze w miejscach unikalnych, na niezwykłych obiektach sportowych. W większości miast, w których jesteśmy obecni, uczestnicy finiszują lub przebiegają przez największe stadiony piłkarskie. W Berlinie jest to Stadion Olimpijski, w Walencji Mestalla, a w Amsterdamie Amsterdam Arena. Jak przystało na lidera rynku, organizujemy wydarzenia na najwyższym poziomie. Dbamy o uczestników, a także o sponsorów i partnerów. To wszystko pozwala uczestnikom dotrzeć do dynamicznej i interesującej grupy w obszarze B2B i B2C. B2Run przyciąga wiele firm, które posiadają swoje oddziały w różnych miastach i różnych budynkach, bo daje możliwość zgłoszenia drużyny w tych wszystkich miejscach.

Polska jest ósmym rynkiem w portfolio B2Run. Jakie są dalsze plany rozwoju?

Hans-Peter Zurbruegg: Poza Polską i Niemcami jesteśmy obecni w Szwajcarii, Portugalii, Hiszpanii. W tym roku pierwsze wydarzenia odbędą się w Rumunii, Holandii i Republice Południowej Afryki. Planujemy co roku pojawiać się w dwóch nowych krajach.

Dlaczego zdecydowaliście się na Polskę?

Hans-Peter Zurbruegg: Polska ma ogromny potencjał. W prawie 40 milionowej populacji 12 milionów Polaków już biega! Bieganie przyciąga wszystkie grupy wiekowe i jest szczególnie popularne wśród pracowników biznesowych. Biega ich coraz więcej, co siłą rzeczy powoduje, że dyscypliną interesuje się coraz bardziej środowisko biznesu i chce się angażować w wydarzenia biegowe. Najbardziej popularnymi dystansami wśród polskich biegaczy są 5 i 10 kilometrów, dlatego średnia długość trasy na B2Run (ok. 6 kilometrów) idealnie wpisuje się w ich preferencje. Ponadto w Polsce istniej odpowiednia infrastruktura dla organizacji naszych imprez. Obecnie funkcjonuje przeszło 20 nowoczesnych aren sportowych i powstają kolejne.

Dlaczego warto wziąć udział w B2Run?

Hans-Peter Zurbruegg: Z wielu powodów. Meta biegu zawsze zlokalizowana jest w wyjątkowym miejscu, uczestnicy dostają możliwość networkingu w niezwykłej, sportowej atmosferze towarzyszącej całej imprezie. Firmy zgłaszające pracowników do biegu najczęściej wskazują na walor budowania więzi między pracownikami, a także na promocję aktywnego i zdrowego trybu życia. Najlepiej jest się przekonać na własnej skórze, dlatego proponuję po prostu się zapisać.

W jaki sposób B2Run pomaga budować relację między pracownikiem i pracodawcą?

Hans-Peter Zurbruegg: Poprzez nasze wydarzenie tworzymy do tego idealne środowisko. Charakter wydarzenia pozwala na poznanie swoich kolegów z pracy i szefa w zupełnie innej rzeczywistości. Zamiast garniturów wszyscy noszą sportowe stroje i znika hierarchia.

Co zyskuje firma poprzez uczestnictwo w wydarzeniu? Co zyskuje pracownik?

Hans-Peter Zurbruegg: Przede wszystkim niezapomniane wydarzenie więziotwórcze. Wielu uczestników po starcie w B2Run zaczęło regularnie biegać. Firma zyskuje wiele na tym, że jej pracownicy są bardziej zmotywowani i co najważniejsze, zdrowsi. Badania naukowe na temat zdrowia i higieny pracy przeprowadzone w Szwajcarii potwierdzają prostą zależność, że zdrowsi pracownicy to lepsze wyniki biznesowe.

Jaką kondycja fizyczną wykazują się HR-owcy? Czy chętnie angażują się w takie przedsięwzięcia?

Hans-Peter Zurbruegg: Kondycję mają nienaganną! Najbardziej wyróżnia ich koncentracja i skupienie na stylu biegu. HR-owcy mają nawet swoją kategorię w biegach- "HR Master", Patronuje jej portal HRPolska.pl wraz ze Szkołą HR Business Partner. W ramach tej kategorii zwycięzca otrzymuje voucher na udział w prestiżowych zajęciach Szkoły HR Business Partner.

Najpiękniejsze wspomnienie z B2Run?

Hans-Peter Zurbruegg: Obserwowanie biegaczy wbiegających na metę. Te emocje, więź, radość wypisane na twarzy wszystkich kończących bieg są niezapomniane i napawające dumą nas organizatorów. To potwierdza naszą misję, aby zachęcać ludzi do biegania.

Dziękujemy za rozmowę.

Drukuj artykuł
Hans-Peter Zurbruegg

Dyrektor Personal & Corporate Fitness w firmie Infront. Infront jest właścicielem cyklu B2Run.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.