"Świadomy lider", Witold Kowalski

Dobra Książka HR

Witold Kowalski – założyciel i przez 20 lat CEO Nike oraz Telepizza Poland, a także mentor ponad 160 firm – napisał książkę Świadomy lider, w której dzieli się narzędziami pomocnym w codziennym zarządzaniu. Odwołuje się do przykładów biznesmenów oraz firm z pierwszych stron światowych gazet i analizuje, często krytycznie, ich przypadki. Jego celem jest kreowanie nowych liderów, podniesienie pewności siebie przyszłych przywódców oraz pomoc w dokonywaniu przemyślanych wyborów i określeniu głębszego sensu w pracy.

Światowa gospodarka przyszłości będzie potrzebowała charyzmatycznych i świadomych liderów w biznesie. Przywódców potrafiących zapanować nad sztuczną inteligencją, etyką i ekologią rozwoju, firmami gigantami, rzeszą specjalistów od nowych technologii, nad problemem starzejących się społeczeństw czy malejącym poziomem zaangażowania u pracowników. Dlatego Witold Kowalski napisał książkę Świadomy lider dla tych wszystkich menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy.

 Kim jest Witold Kowalski?

* Praktyk zarządzania, który przez 20 lat pracy jako CEO, w tym 13 lat w Nike, przećwiczył wiele teorii zarządzania i przywództwa na sobie, podwładnych i organizacjach, którymi przewodził.

*Mentor i doradca, który w ciągu 12 lat pomógł 160 firmom zwiększyć rentowność, wyjść z kłopotów czy przyśpieszyć rozwój.

Dzięki książce Świadomy lider każdy z nas może skorzystać z jego doświadczenia. Bez względu na to, na jakim etapie życia zawodowego jesteśmy, znajdziemy w niej sprawdzone wskazówki i narzędzia do skutecznego zarządzania sobą, zespołem i firmą, a także rady i techniki, które pomogą nam dokonywać lepszych wyborów w pracy i w życiu oraz radykalnie podniosą naszą pewność siebie w działaniu.

Tematy, jakie znajdziemy w książce „Świadomy lider”:

  • Rola codziennej autorefleksji menedżera w zmianie
  • Odnalezienie się w erze rozwoju AI
  • Sposoby radzenia sobie z osobami toksycznymi i mobbingiem
  • Pomysły na to, jak podnieść poziom innowacyjności firmy
  • Nadmuchiwacz oczekiwań i wewnętrzny krytyk w każdym z nas
  • powszechnej chorobie menedżerów – mikrozarządzaniu
  • Redefinicje prowadzenia i mierzenia rezultatów szkoleń
  • Przyczyny porażek większości start-upów
  • Sposoby rozwiązywania problemów przez cykl działań menedżerskich

W książce nie ma gotowych recept, jak zostać liderem i prowadzić firmę. Nie ma uniwersalnej ściągi z przywództwa, którą schowamy do portfela i z której skorzystamy w trudnej sytuacji biznesowej. Nie ma banalnych sentencji, których pełno w mediach i które jako skróty myślowe niewiele znaczą. Jest za to dużo przykładów, wskazówek i narzędzi zachęcających każdego lidera do pracy nad sobą każdego dnia lub przynajmniej co jakiś czas.

Wybrane opinie o książce:

To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent, nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru.


̶  Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank Śląski

 Efektywne zarządzanie i budujące morale zespołów przywództwo jak nigdy dotąd wymagają integracji biznesowej, przytomności i osobistej autentyczności lidera. Ale żeby „być sobą” w tej roli, trzeba „być kimś”. Kimś wewnętrznie spójnym, uczciwym i samoświadomym. Autor wciągająco opisuje, jak do tego dochodził, łącząc wrażliwość i skuteczność, wiarę i realizm, elastyczność i stałość. Rzetelna refleksja nad zarządzaniem i odważna autorefleksja nad własnym doświadczeniem autora pomogą czytelnikowi – niezależnie, czy właśnie zaczyna, czy może utknął gdzieś w drodze – zrewidować kierunek i styl działania, odnowić energię i mocniej wesprzeć ludzi w ich rozwoju. Tę książkę warto najpierw przeczytać, a potem mieć ją w zasięgu ręki, aby wracać po inspiracje, źródło autorefleksji i konkretne rozwiązania.

̶  Jacek Santorski, Akademia Psychologii Przywództwa

Jak w naszych czasach należy patrzeć na przywództwo i co to dla liderów oznacza? Jak zorganizować środowisko, w którym odpowiednie postawy są wyzwalane z właściwych powodów? W książce Świadomy lider jej autor pokazuje na realnych przykładach, jak wielka odpowiedzialność spoczywa na liderach, jakie oczekiwania są przed nimi stawiane i jak mogą je spełniać. Pisze w prosty, atrakcyjny i charakterystyczny dla niego sposób. Pobudza do refleksji, pokazując równocześnie drogę do stworzenia efektywnego, nowoczesnego i odpowiedzialnego przywództwa.

̶  Ewa Delaunay, COO Lilou, eksdyrektor operacyjna Smyk Group

 

O autorze:

Witold Kowalski – mentor, konsultant, trener i CEO z trzydziestopięcioletnim doświadczeniem biznesowym. Wprowadził do Polski i zarządzał przez trzynaście lat Nike Poland, filą światowego lidera rynku sportowego. Założyciel polskiego oddziału i przez siedem lat dyrektor generalny Telepizza Poland, znanej hiszpańskiej sieci dostawy pizzy. Mentor w projektach innowacyjnych Komisji Europejskiej, Akademii Menadżera Innowacji PARP oraz Fundacji Liderek Biznesu. Holistyczny konsultant, który przez jedenaście lat prowadzenia własnej firmy WK Profit Consulting pomógł ponad dziewięćdziesięciu przedsiębiorstwom z kilkunastu sektorów i wielu krajów przyśpieszyć rozwój, wyjść z kłopotów oraz dostosować się do zmiennej sytuacji rynkowej.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.