Coach działa dla dobra Klienta… Coach pracując z Klientem, pokazuje możliwości, wspiera klienta w poszukiwaniu właściwej dla niego drogi, pozostawiając wybór Klientowi. .. Nie działa za Klienta, nie podaje gotowych rozwiązań.
Oto 10 zasad postępowania Coacha:
- Najważniejszy w pracy z Klientem jest Cel i trzymanie się ustalonych wcześniej granic.
- Sukces Klienta to sukces Coacha. Najważniejszy jest Klient.
- Coach nie obiecuje rzeczy niemożliwych do spełnienia.
- Coach zachowuje szacunek dla autonomii Klienta i własnej.
- Udzielaj rzetelnej informacji zwrotnej. Wpieraj klienta w znajdowaniu rozwiązań.
- Zachowaj dyskrecję w sprawach dotyczących Klienta.
- Podejmuj tylko zadania, którym jesteś w stanie sprostać.
- Pamiętaj o samorozwoju.
- Kieruj się uczciwością i szacunkiem wobec innych Coachów.
- Zachowaj równowagę i zdrowy rozsądek w sprawach materialnych.
Źródło: http://www.izbacoachingu.com/userfiles/files/Kodeks_Etyczny_Izby_Coachingu.pdf