Webinar zamiast szkolenia?

Zarządzanie, Narzędzia

W dzisiejszym świecie rozwój technologii zadziwia nas już coraz mniej. I tak jak kiedyś wielkim odkryciem stał się Internet i jego zastosowanie, tak dzisiaj możemy korzystać z jego możliwości w różnej formie. Szkolenia, warsztaty online to wygoda dla uczestnika i tanie narzędzie dla organizatora. Oczywiste korzyści z jednej i drugiej strony to oszczędność czasu, redukcja kosztów. Sama formuła nie wyklucza aktywnego uczestnictwa- zadawania pytań, rozpoczynania nowych wątków. 

Webinar lub webinarium

Nazwa z ang. web czyli sieć i –nar od seminar (seminarium) oznacza seminarium online. Dokładniej, to rodzaj internetowego seminarium, w którym dzięki wirtualnym narzędziom możliwe jest zrealizowanie prezentacji, warsztatów na dany temat oraz obustronna komunikacja uczestników, nawet w bardzo dużej grupie.

Oszczędności

Z punktu widzenia firmy organizatora taka forma prowadzenia spotkania przynosi same korzyści:

  • Redukuje koszty związane z organizacją podobnego przedsięwzięcia w formie spotkania bezpośredniego
  • Siła oddziaływania jest również bardzo duża, sieć oferuje większe możliwości dotarcia do grupy docelowej już przy rekrutacji uczestników
  • Reklama i promocja, nie mówiąc już o potencjalnej bazie klientów, która powstaje w wyniku zapisów

Ale od początku. Jak się to odbywa?

Wyszukujemy lub otrzymujemy ofertę danego wydarzenia. Wszystkie ważne informacje zebrane są w jednym miejscu: temat, data, godzina, dobrze jeśli podany jest program lub wykaz poruszanych zagadnień. Jeśli temat nas interesuje zapisujemy się na webinar. Otrzymamy powiadomienie, przypomnienie z linkiem do wydarzenia. W dniu szkolenia, o danej godzinie klikamy w podany adres. Dla uczestnika jest to bardzo przyjazna, ciekawa i przede wszystkim wygodna forma, wystarczy komputer z dostępem do Internetu. Webinar jako forma wykładowa, umożliwia nie tylko nabycie wiedzy, ale również wymianę opinii z kolegami po fachu również w skali światowej.

Jakość przede wszystkim

Internetowe narzędzia do prowadzenia tego rodzaju prezentacji zawierają wszystkie potrzebne elementy: kolorowe slajdy z zagadnieniami, moderowany czat z tłumaczeniem na kilkanaście języków w razie potrzeby, na którym można zadać pytanie lub podjąć interesujący temat, głos prelegenta w tle itp.
Zdarza się, że pozostaje niedosyt, realia nie dorównują wyobrażeniom. De facto musi nam wystarczyć okienko ze zdjęciem prowadzącego zamiast żywej postaci prelegenta, głos nie zawsze dobrej jakości, treść prezentacji zamiast aktywizujących ćwiczeń.

Ważny cel

Webinarium to przede wszystkim doskonałe narzędzie do promocji firmy, jednak reklama nie może być głównym celem prezentacji. W ogólnie przyjętej konwencji, większość webinarów jest darmowa, więc zrozumiałe jest, że firma organizatora chce się zaprezentować i opowiedzieć o swojej ofercie. Bywa jednak, że połowa webinarium poświęcona jest zaletom produktów danej firmy niejako w temacie powiązanym z prezentacją. To aktywna sprzedaż, gdzie warsztat staje się tylko przykrywką powiększenia grupy klientów.

Webinar z pewnością ze względu na formę nie zastąpi interaktywnego szkolenia "na żywo". Ma jednak wiele zalet, stwarza dodatkową możliwość pozyskania informacji i rozwoju zawodowego. Ważne, by tak jak w przypadku tradycyjnych szkoleń, dbać o jakość przekazu merytorycznego, co z pewnością wpłynie na zainteresowanie klientów firmą organizatora.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.