Dobry pracodawca, czyli jaki?

Rynek pracy, Czytelnia

Aktualne trendy na rynku pracy i braki kadrowe z jakimi borykają się pracodawcy kreują nowe spojrzenie na politykę personalną w firmach. Jeszcze kilka lat temu mianem dobrego pracodawcy określano firmę, która oferowała dobre wynagrodzenie i gwarancję zatrudnienia. Dziś to już za mało, a oczekiwania wobec firm są zdecydowanie większe.


Oczywiście atrakcyjne wynagrodzenie zawsze będzie istotnym argumentem przy wyborze pracodawcy, ale w ostatnich latach równie ważne stały się dodatkowe świadczenia gwarantowane przez firmy. I tak pracodawcy prześcigają się oferując w ramach benefitów bezpłatne ubezpieczenia grupowe, prywatną opiekę medyczną dla pracownika i jego rodziny, zajęcia sportowe, dofinansowanie do posiłków czy żłobków i przedszkoli. Najbardziej atrakcyjną formą świadczeń dodatkowych jest system kafeteryjny, który nie narzuca pracownikom benefitów, ale pozwala na ich swobodny wybór w ramach określonego limitu finansowego.

Ważna renoma

Pracownicy coraz większą uwagę przywiązują także do pozycji i renomy pracodawcy na rynku. Istotne stały się takie punkty jak wielkość firmy, kapitał, styl zarządzania czy kultura pracy. Kolejną ważną kwestią, nieodzownie związaną ze stylem zarządzania i pracy w danej firmie, jest możliwość realizacji własnych ambicji. Udział w szkoleniach, konferencjach i doskonalenie umiejętności zawodowych stały się już standardem u większości pracodawców. Teraz pracownicy chcą się rozwijać poprzez współuczestniczenie w kluczowych decyzjach, projektach i działaniach podejmowanych w poszczególnych obszarach firmy. Chcą mieć pewność, że ich wysiłek przekłada się na sukces całej organizacji.

Benefity to za mało

Benefity i satysfakcja z pracy to jeszcze za mało, aby zbudować długotrwałą relację z pracownikiem. Kluczową rolę odgrywają także szacunek, dobra atmosfera w pracy i zgrany zespół. Przy czym proces budowania atmosfery i zespołu zaczyna się już na etapie rekrutacji nowych pracowników. Właściwie przeprowadzony proces rekrutacji pozwala bowiem pozyskać pracowników o kompetencjach odpowiednio dobranych do stanowiska oraz charakteryzujących się podobnym jak zespół podejściem do pracy, zbliżonymi ambicjami czy stylem pracy. W OTTO Work Force, aby obiektywnie wyłaniać najodpowiedniejszych kandydatów do pracy, stworzyliśmy system Best Match. Kandydaci są dobierani poprzez zestawienie z profilem „idealnym” opartym na wynikach najlepszych pracowników w firmie klienta. Dzięki takiemu porównaniu obliczamy w jakim stopniu dany kandydat odpowiada profilowi najlepszego pracownika. Zyskuje nie tylko pracodawca, ale także pracownik zajmując stanowisko, na którym będzie mógł się wykazać i czerpać satysfakcję z pracy.

Badaj potrzeby

Kluczem do utrzymania dobrej atmosfery w firmie jest systematyczne badanie potrzeb i satysfakcji pracowników. Jednak w dzisiejszych czasach podsumowania roczne nie wystarczą. Pracownicy oczekują natychmiastowego feedbacku, aby móc realizować ambicje i w pełni wykorzystywać swoje umiejętności. W odpowiedzi na te oczekiwania w OTTO Work Force stworzyliśmy program „15 seconds feedback”, który dzięki rozwiązaniom online pozwala pozyskać szybką informację zwrotną od pracowników i monitorować atmosferę zespołów na bieząco.  Dzięki temu czas reakcji pracodawcy jest natychmiastowy. Odpowiednia polityka personalna w firmie, skupiająca się na realnych potrzebach i oczekiwaniach pracowników, przekłada się na sukces firmy. Nie ma problemu ciągłej rotacji pracowników i wypływu wiedzy z firmy, a pozytywny wizerunek pracodawcy pomaga w pozyskiwaniu odpowiednich kandydatków do pracy.

...

Dobry pracodawca, powinien zapewnić równe traktowanie i otoczyć taką samą opieką wszystkich swoich współpracowników, bez względu na formę zatrudnienia. Dzisiaj wiele firm o tym zapomina skupiająca się przede wszystkich na pracownikach zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę. A przecież wszystkie osoby współpracujące, pracownicy tymczasowi, pracownicy kontraktowi, czy outsourcingowi wymagają  takiej samej uwagi, bo wspólnie budują sukces firmy.

Drukuj artykuł
Patrycja Liniewicz

International Recruitment Director, OTTO Work Force

Odpowiada za spółki rekrutacyjne w Polsce, Holandii, Bułgarii, Czechach, Słowacji. Z  branżą HR związana jest od 15 lat, stale poszukuje rynkowych możliwości rozwoju biznesu oraz innowacyjnych rozwiązań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, www.OTTOworkforce.pl.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.