Jak millenialsi sprawdzają przyszłe miejsca pracy?

HR Komentarz


Fora internetowe, rekomendacje od znajomych i polecenia od specjalistów, którzy pracują lub pracowali w firmie do której aplikujemy. Właśnie za pośrednictwem tych źródeł, polscy millenialsi szukają informacji nt. swojego przyszłego pracodawcy.

 

Firmy chcące przyciągnąć do siebie najbardziej utalentowanych pracowników powinny zadbać o jak najlepszą widoczność i pozycjonowanie swojej marki pracodawcy w oczach przedstawicieli pokolenia Y. W efektywnym dotarciu warto uwzględnić miejsca, w których młodzi specjaliści są masowo obecni -  zarówno w kanałach online jak i offline.

Online

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Grupy On Board Think Kong, 500 pracujących millenialsów zostało zapytanych o to, gdzie szukaliby informacji nt. potencjalnego pracodawcy. Osoby, które rozważałyby zmianę pracy i przejście do nowej firmy, w zdecydowanej większości szukałyby opinii na forach internetowych (70%). Równie cennymi źródłami są dla nich rekomendacje znajomych (59%) czy specjalistów, którzy są obecnie lub byli zatrudnieni w przedsiębiorstwie, z którym planujemy się związać (49%). Ponadto,  ważne dla kandydatów są informacje dostępne w social media, w kanałach skupiających profesjonalistów takich jak, Linkedin i Goldenline (43%).

Zadbaj o komunikację

Aby znaleźć się w centrum uwagi pracowników, firmy powinni zadbać o to, aby informacje na ich temat i tego, co mogą zaproponować kandydatom, były dobrze spozycjonowane i szeroko dostępne. Właśnie dlatego warto postawić na spójną i zintegrowaną komunikację z użyciem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów i narzędzi.

"Strona internetowa pracodawcy nie jest dla pracowników wiarygodnym punktem odniesienia. Dlatego warto wyjść z inicjatywą i zadbać np. o swój wizerunek w wynikach wyszukiwania realizując działania SEO PR" - mówi Norbert Kilen, dyrektor strategii w Grupie On Board Think Kong.

 Jednocześnie, na popularności zyskują rekomendacje pracownicze. To bardzo cenne źródło jakościowych rekrutacji dla osób zarządzających kadrami.
"Znajomi z branży często są najlepszym źródłem informacji o firmie – jej wartościach, podejściu do pracowników, atmosferze pracy, możliwościach rozwoju. Wiele organizacji w rozbudowanych formach korzysta z systemu poleceń. Co ważne, takie polecenia często kończą się zatrudnieniem danej osoby do firmy. Specjaliści promujący konkretnego kandydata, najlepiej znają potrzeby swojej firmy, przez co ich polecenia można nazwać "szytymi na miarę" - dodaje Katarzyna Rek, dyrektor praktyki korporacyjnej w Grupie On Board Think Kong.

Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów internetowych (CAWI) na grupie 500 pracujących millenialsów w wieku do 34 lat. Millenialsi, to osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.