Jakie benefity warto oferować pracownikom?

Kadry i płace, Czytelnia

Skompletowanie i utrzymanie zespołu wykwalifikowanych pracowników, którzy dodatkowo będą się utożsamiać z firmą i pozostaną jej lojalni na lata, to wyzwanie przed jakim staje większość przedsiębiorców. W związku z rosnącymi brakami kadrowymi, szczególnie wśród specjalistów, pracodawcy coraz częściej zadają sobie pytanie, co zrobić, żeby ci najlepsi wybrali właśnie ich firmę?

Z badań wynika, że benefity znajdują się w czołówce czynników motywujących do podjęcia pracy w danym miejscu, zaraz po: wynagrodzeniu, dogodnej lokalizacji i perspektywach dalszego rozwoju.

Jakie benefity oferuje się pracownikom?

Jedni cenią możliwość korzystania z prywatnej opieki medycznej, inni z karnetów sportowych, samochodu służbowego, czy możliwości pracy zdalnej. Kluczowe w wyborze benefitów, jakie zaoferujemy pracownikom jest dopasowanie ich do realnych potrzeb i preferencji. Dlatego nie warto kierować się trendami, czy naśladować konkurencyjne firmy, a należy poznać oczekiwania obecnych członków zespołu oraz kandydatów na pracowników. Może się okazać, że nie potrzebujemy siedmiu różnych benefitów, a jednego, z którego skorzystają wszyscy. Często zdarza się, że przedsiębiorcy decydują się wprowadzić tak popularne dziś karnety sportowe, a finalnie korzysta z nich zaledwie kilkoro pracowników.

Jakich benefitów potrzebują pracownicy?

Badania pokazały, że 70% pracownikom często (lub bardzo często) zdarza się, że pilne wydatki domowe pojawiają się wcześniej niż pensja, co zmusza ich do poszukiwania wyjścia z niełatwej sytuacji. 15% pracowników co miesiąc prosi o wcześniejszą wypłatę wynagrodzenia. To  pokazuje, że prawdziwe potrzeby pracowników są znacznie bardziej prozaiczne, niż możliwość wyjścia na obiad do modnej restauracji, czy karnet na siłownię z najnowocześniejszym sprzętem.

W odpowiedzi na właśnie takie, realne potrzeby pracowników powstał Zaliczkomat.pl, usługa umożliwiająca szybką wypłatę zaliczki na poczet zbliżającej się pensji. W ten sposób pracownicy mogą swobodnie dysponować zarobionymi już pieniędzmi, nie czekając na dzień wypłaty. W przypadku pojawienia się nagłych, niespodziewanych wydatków, zamiast pożyczać pieniądze od rodziny i znajomych lub uszczuplać oszczędności, mogą korzystać ze swoich środków i nie mnożyć sobie zobowiązań. To szczególnie ważne biorąc pod uwagę, że 66% ankietowanych w ww. badaniu przyznało, że co miesiąc wydaje równowartość swojego wynagrodzenia i każdy nadprogramowy, większy wydatek stanowi dla nich nie lada wyzwanie.

Jak na Zaliczkomacie zyskuje pracodawca?

Przede wszystkim wprowadza w firmie nowoczesną formę użytecznego benefitu, który jest odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby pracowników. Dzięki czemu jest o krok przed konkurencją i na dobrej drodze do zbudowania wizerunku zaufanego pracodawcy, troszczącego się o swój zespół. Ponadto zyskuje wygodny kanał komunikacji z wszystkimi pracownikami (za pomocą aplikacji mobilnej) oraz dodatkowe źródło finansowania wypłat.

Jak działa Zaliczkomat?

Pracodawca ustala wysokość zaliczki możliwej do wypłacenia przez każdego z pracowników, po czym przyznaje im dostęp do usługi, wysyłając specjalny, indywidualny kod aktywacyjny. Gdy pracownik aktywuje usługę, może w każdej chwili zlecić wypłatę zaliczki za pośrednictwem serwisu www lub wygodnej aplikacji mobilnej. Środki trafiają na wskazane przez pracownika konto bankowe nawet w ciągu 15 sekund od zlecenia. Ponadto każdy z pracowników może szybko sprawdzić ile już zarobił w danym miesiącu oraz ile pieniędzy może jeszcze wypłacić w formie zaliczki. Dzięki temu, że wysokość zaliczki jest ograniczona, nie ma zagrożenia, że w dniu wypłaty, okaże się, że wynosi ona 0 zł, bo już wszystkie należne środki zostały wcześniej wypłacone.

...

Decydując o wyborze benefitów dla obecnych i przyszłych pracowników, warto zapytać samych zainteresowanych o to, czego tak naprawdę potrzebują. Słuchając ich głosów i współpracując z nimi, można wspólnie stworzyć benefity i nadawać im kształt odpowiedni do potrzeb. Nawet nie mając specjalnego budżetu na taki cel, można wykreować wartość z tego, co już mamy, na przykład umożliwiając pracownikom wypłatę ich wynagrodzeń w elastyczny sposób.

Drukuj artykuł
Dominika Kotuła-Gibas

Blue Media, Sopot

Zawodowo zajmuje się uszczęśliwianiem i dbaniem o dobrostan pracowników Blue Media pod względem psycho-i-fizycznym. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi na Politechnice Gdańskiej oraz controllingu personalnego w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Prywatnie stara się łączyć życie rodzinne z pasją do biegów średnio i długodystansowych.

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.