Dress code

Dress code – zbiór zasad regulujących wymagania dotyczące ubioru w konkretnych sytuacjach, element savoir-vivre’u.
Ubiór, tak jak inne aspekty wyglądu zewnętrznego, ma szczególne znaczenie społeczne i wizerunkowe - zależy od okoliczności i okazji.
Różne społeczności i kultury posiadają odmienne normy standaryzujące ubiór. W sytuacjach biznesowych obowiązuje najczęściej business classic, dopuszczalny jest również smart casual potocznie nazywany: sportowa elegancja.
Ubiór jest nośnikiem informacji, jaką chcemy przekazać swojemu otoczeniu.
Po wyglądzie często oceniamy rozmówcę, status społeczny, zawodowy czy nawet religijny. Jesteśmy postrzegani przez pryzmat stroju, który nosimy. Przestrzeganie zasad dress code’u jest szczególnie ważne w sytuacjach biznesowych, gdzie niejednokrotnie liczy się pierwsze dobre wrażenie.

Dress code w miejscu pracy

Coraz częściej w wielu korporacjach na całym świecie, odchodzi się od garniturów, krawatów, białych koszul z długim rękawem na rzecz codziennych, mniej formalnych  strojów,  niekoniecznie w powszechnie przyjętym kolorze granatowym czy czarnym. Ponadto, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom pracowników, niektóre firmy zdecydowały się na wprowadzenie dnia w pracy (zazwyczaj jest to piątek), w którym strój formalny nie obowiązuje pracowników (ang. „dress-down Friday”, „casual Friday”).  Na podobnych zasadach działa “Summer dress code”, który powstał z potrzeby dostosowania wymogów stroju do temperatury w okresie letnim.
Należy pamiętać, że nie dotyczy to takich branż jak: banki, korporacje czy urzędy.

HR Biblioteczka

Wykorzystujemy pliki cookies.