"Zostań liderem, jakim chcesz! Zaprojektuj własny styl przywództwa" Dr Aga Szóstek

Dobra Książka HR

Czy przywództwo da się zaprojektować i stworzyć swój unikalny styl zarządzania? Dr Aga Szóstek, ekspertka z obszaru projektowania doświadczeń, udowadnia, że tak. Jej książka Zostań liderem, jakim chcesz! to 12-tygodniowy trening liderskim, który pozwoli ci poznać i ukształtować własny styl przywództwa, eksperymentując i wykorzystując proces projektowy. Styl, który będzie przychodzić ci naturalnie i będzie w pełni wykorzystywać twoje mocne i słabe strony.

Przywództwo należy do najczęściej omawianych i najmniej zrozumiałych dziedzin naszych czasów. I choć powstało na jego temat mnóstwo książek, szkoleń, podcastów czy artykułów, to wniosek można wysnuć z nich tylko jeden – nie ma uniwersalnego i jedynego słusznego modelu zarządzania. Tak jak nie istnieje jedna właściwa odpowiedź na pytanie, jak wygląda „dobre” przywództwo. A próby przełożenia cudzego stylu i metod zarządzania na realia naszej firmy często kończą się fiaskiem. Dlatego warto znaleźć własne podejście.

Nie rodzisz się liderem – liderem się stajesz

Dr Aga Szóstek, autorka książki Strategia Umami oraz strateżka doświadczeń, wpierająca szefów i zespoły w transformacji, stworzyła książkę, która jest jednocześnie 12-tygodniowym treningiem liderskim. Głównym zadaniem kursoksiążki Zostań liderem, jakim chcesz! jest pokazanie, jak możemy wykorzystać w swojej pracy menedżerskiej podstawowe metody związane z projektowaniem, by stać się autentycznym i skutecznym liderem. Bo jak udowadnia Szóstek, cechy przywódcze można zaprojektować, stosując ten sam proces, jaki stosuje się w przypadku każdego większego projektu, gdy zaczyna się od zera, od jakiegoś wyobrażenia, przeczucia czy intuicji, a następnie krok po kroku dopracowuje szczegóły. Podzielone na 12 bloków tematycznych ćwiczenia, eksperymenty oraz wyzwania liderskie zwarte w książce powstały w oparciu o najnowsze badania z zakresu psychologii, socjologii i neurobiologii. Czytając i wykonując zalecone zadania, stopniowo kreujemy własny, niepowtarzalny styl przywództwa, wykorzystując proces projektowy — taki sam, dzięki któremu powstają najciekawsze rozwiązania biznesowe.

Eksperymentalny program liderski

Nauka przywództwa to proces, który nie ma końca. Jeśli tylko chcesz rozwinąć swoje cechy przywódcze, książka i zawarty w niej kurs menedżerski Agi Szóstek pomogą ci:

- zrozumieć, jakim liderem chcesz, być oraz eksperymentować w poszukiwaniu dopasowanego do ciebie sposobu działania

- działać odważnie, poszerzyć punkt widzenia i przewodzić z wizją

- określić swój rytm, zerwać z mitem multitaskingu oraz wyrobić nawyk zdobywania i gromadzenia informacji koniecznych do podejmowania trafnych decyzji

- zapracować na zaufanie, budować trwałe relacje oraz być wpływowym liderem

- wykształcić umiejętność koncentrowania uwagi na tym, co w danej chwili najważniejsze, i osiągnąć przywódcze wabi-sabi.

Na koniec spoiler: Zostań liderem, jakim chcesz to nie podręcznik czy typowy poradnik, a już na pewno nie gotowy przepis na „dobre” przywództwo. To zbiór przykładów, eksperymentów i ćwiczeń zmuszających do przemyśleń, który ma poszerzyć naszą kreatywność w poszukiwaniu nowych sposobów bycia skutecznym liderem. Ta książka to swoisty karnet na naszą prywatną „siłownię przywódczą”.

***

Aga dowodzi, że jest mistrzynią projektowania doświadczeń, łagodnie, choć zdecydowanie prowadząc czytelnika na jego osobistej drodze przywódczej. Korzystaj z jej rad i przemyśleń oraz wykonuj eksperymenty rozłożone na 12 tygodni, a staniesz się dokładnie takim wyjątkowym liderem, jakim powinieneś się stać.

April K. Mills, autorka książek Everyone is a Change Agent oraz Change Tactics

Czy przywództwo da się zaprojektować? Dzisiaj mogę z radością donieść, że Aga Szóstek udowodniła, że tak. Co ważniejsze – możesz zrobić to sam! Projektowanie czegoś oznacza tworzenie lepszej wersji przyszłości dla siebie i innych. Wymaga inspiracji oraz podjęcia kreatywnych działań, a jednocześnie uporządkowanego i wymagającego podejścia. Ten 12-tygodniowy kurs pozwoli ci wykorzystać w swojej praktyce przywódczej podstawowe metody związane z projektowaniem. Pomoże ci również ukształtować podejście do przedsięwzięć, które chcesz udoskonalić.

Milan Guenther, autor książek Intersection oraz Enterprise Design Patterns

Przywództwo to jedna z najczęściej omawianych i najmniej zrozumiałych dziedzin naszych czasów. Możesz przeczytać na ten temat tysiące książek, ale możesz również przejść ten 12-tygodniowy kurs. Zakończysz go odmieniony i skupisz się na tym, co jest naprawdę ważne.

Carola Verschoor, autorka książek Change Ahead oraz The Infinite Double Diamond Cards

Ta książka to transformacja podana na tacy. Aga umiejętnie wykorzystuje zasady projektowania i przedstawia szczegółowy proces stawania się autentycznym i skutecznym liderem. Nie ma jednego konkretnego modelu, Aga pozwala każdemu ukształtować własne podejście do przywództwa. Znajdziesz tu jasny, uporządkowany i celowy proces – trzymaj się go, a z pewnością dostrzeżesz efekty. Książka jest genialna, jednak jej największym atutem jest oferowane czytelnikowi doświadczenie transformacji.

dr Mat Duerden, współautor książki Designing Experiences 

Zakup tutaj  https://mtbiznes.pl/produkt/zostan-liderem-jakim-chcesz

***

Dr Aga Szóstek jest strateżką doświadczeń i autorką książki Strategia Umami. Pomaga liderom i firmom w pełnym wykorzystywaniu ich potencjału. Swoim podejściem inspiruje wiele organizacji do tego, by wyróżniać się na rynku dzięki doświadczeniom. Jest współzałożycielką World Experience Organization oraz współprowadzącą podcast „Catching the Next Wave”. Pracowała m.in. z takimi markami jak Google, Philips, Canon, Samsung, EY, Santander, ING czy Orange. Doktorat obroniła na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Politechniki w Eindhoven w Holandii, a projektowanie doświadczeń wykłada na całym świecie.

 

Drukuj artykuł
Autorem książki jest Dr Aga Szóstek

Dr Aga Szóstek jest strateżką doświadczeń i autorką książki Strategia Umami. Pomaga liderom i firmom w pełnym wykorzystywaniu ich potencjału. Swoim podejściem inspiruje wiele organizacji do tego, by wyróżniać się na rynku dzięki doświadczeniom. Jest współzałożycielką World Experience Organization oraz współprowadzącą podcast „Catching the Next Wave”. Pracowała m.in. z takimi markami jak Google, Philips, Canon, Samsung, EY, Santander, ING czy Orange. Doktorat obroniła na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Politechniki w Eindhoven w Holandii, a projektowanie doświadczeń wykłada na całym świecie

Newsletter

Wykorzystujemy pliki cookies.